شروع برنامه ساماندهی کولبرها؛ اعطای مجوز ورود 819 قلم کالا

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران : امکان ثبت آماری تعرفه های مجاز برای واردات کولبران در سامانه جامع تجارت فراهم شد.

شروع برنامه ساماندهی کولبرها؛ اعطای مجوز ورود 819 قلم کالا

به گزارش خبرنگاران این خبر از سوی گمرک ایران اعلام و 819 کد تعرفه ای مجاز برای واردات کولبران نیز طی یک لیست، اطلاع رسانی شده است. براساس اخبار منتشر شده، کولبران از تاریخ دوم بهمن ماه قادر به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و اخذ نقش کولبر حقیقی به منظور ثبت پرونده برای کالاهای وارداتی شده اند.

عکس: ایرنا

سامانه جامع تجارت پاییز سال گذشته رونمایی شد. هدف از راه اندازی سامانه جامع تجارت ایجاد زیرساختی ضروری برای رصد آنلاین تجارت خارجی است که می تواند زمینه ساز تقویت و توسعه دولت الکترونیک گردد. به گفته متولیان، سامانه جامع تجارت با ایجاد یکپارچگی و هماهنگی الکترونیکی بین دستگاه های مرتبط در فرآیند تجارت خارجی و داخلی منجر به ارتقای تعامل پذیری دستگاه ها و یکپارچگی اطلاعات تجاری کشور می گردد؛ با بلوغ این سامانه انتظار می رود سرعت، سهولت و شفافیت در امور تجاری کشور محقق گردد. پس از راه اندازی این سامانه، به تدریج بخش های جدید برای گروه های مختلف در سامانه مذکور درحال راه اندازی است و در جدیدترین اقدام، امکان ثبت آماری تعرفه های مجاز برای واردات کولبران فراهم شده است.

مراحل ثبت آماری از سوی کولبران

پس از ثبت پرونده از سوی کولبران در سامانه جامع تجارت، پرونده برای آنالیز ضوابط تجاری، به صورت برخط به سامانه ضوابط تجاری ارسال می گردد. پس از آنالیز ضوابط، پرونده برای اخذ کد هشت رقمی ثبت آماری به بانک مرکزی ارسال خواهد شد. با اخذ کد هشت رقمی، پرونده به شرایط ثبت نهایی منتقل خواهد شد. پس از ثبت نهایی پرونده، کولبران باید برای تکمیل عملیات واردات خود اقدام به ثبت منشأ ارز نمایند.

چه کالاهایی مجوز ورود دارند؟

کاربران در پرونده های متعلق به نقش کولبر حقیقی، تنها کالاهای با تعرفه های مجاز برای ثبت سفارش کولبران را می توانند ثبت نمایند. لیست تعرفه های مجاز نیز شامل 819 کد هشت رقمی تعرفه است. در این لیست اقلام مختلفی به چشم می خورد که اقلام خوراکی، بذر، لوازم خانگی، ابزارآلات، قطعات یدکی خودرو و لوازم آرایش و پیرایش از جمله آنها محسوب می شوند. همچنین در این لیست کالاهای جالبی نیز به چشم می خورد. به عنوان مثال در این بخش می توان به قرص ماشین ظرفشویی، کاغذ و مقواها، کاغذ روزنامه، بازی های ویدئویی، کنسولی و رایانه ای، میکروفن های بی سیم، دوربین مداربسته، رادیوهای پخش جیبی، دستگاه پخش رادیویی دارای ضبط یا پخش صوت دیجیتالی، انواع گیرنده های تلویزیونی دیجیتال، فلاسک و سایر ظروف عایق حرارت با محفظه، عینک آفتابی، فاصله یاب لیزری و سه پایه دوربین نقشه برداری اشاره نمود.

براساس لیست منتشر شده، بعضی از اقلام خوراکی مجاز ورود به وسیله کولبری عبارتند از: زیتون، نخودفرنگی، لپه، لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی، عدس، موز سبز، آناناس، برنج و پودر زعفران. بذرهای مجاز برای واردات به وسیله کولبری نیز بخش دیگری از این اقلام را به خود اختصاص داده اند؛ دانه های پنبه تراریخته، دانه روغن کوچک، دانه کنجد، دانه خردل، دانه گلرنگ، دانه خربزه و دانه خشخاش از جمله بذرهای مجاز در این لیست هستند. بعضی از ابزارآلاتی که در این لیست دیده می شوند نیز عبارتند از: بیل و بیلچه، کلنگ، تبر و تیشه، قیچی باغبانی، اره دستی، تیره اره نواری، سوهان چوب ساب، انبر دست، آچاربکس و پیچ گوشتی.

ابریشم خام، نخ ابریشم، پشم حلاجی، مواد مورد استفاده در فراوری انواع نخ جراحی، انواع پارچه، صنایع دستی، قیچی خیاطی، ابزار مانیکور و پدیکور، تیغ دو لبه بدون دسته، فیلترهای مخصوص دستگاه تصفیه آب، کپسول آتش نشانی، دستگاه های شست وشوی خودرو از نوع خانگی، برف روب، دستگاه های حفاری، ترازوی توزین اشخاص، انواع دریل، ماشین علف زنی، کمباین، ماشین برداشت نیشکر، ماشین آلات و دستگاه های تهیه لبنیات و ماشین های ریسندگی مواد نسجی نیز از دیگر کالاهایی هستند که کولبران مجاز به واردات آنها به وسیله مرزها به ایران هستند.

بخشی از کالاهایی که می تواند از این طریق وارد کشور گردد نیز در گروه لوازم خانگی و شخصی قرار می گیرد که از جمله آن می توان به رایانه لوحی حداقل 7 اینچی، ماشین های اتوماتیک داده پردازی، جعبه کامپیوتر، جاروهای مکنده، آسیاب و مخلوط کن های خوراکی، دستگاه های آب میوه گیری و آب سبزی گیری، دستگاه های آبگرمکن و آب سرد کن توام خانگی، مو خشک کن، دستگاه های آرایش مو، دستگاه های درست کردن قهوه یا چای، دستگاه های برشته کردن نان، گوشی تلفن همراه، تلفن ثابت رومیزی با گوشی و دربازکن تصویری اشاره نمود.

همچنین قطعات خودرو نیز از دیگر گروه هایی است که در این لیست، حضور دارند. از جمله این قطعات می توان به اتاقک سواری و وانت، اتاقک استقرار کاربر تراکتور، اتاقک استقرار کاربر کمباین، کاسه و دیسک ترمز، کفشک لنت ترمز، ترمز کامل سواری و وانت، جعبه دنده، جعبه فرمان الکتریکی برای سواری و وانت و اجزا و قطعات خاص کیسه ایمنی هوا اشاره نمود. همان طور که پیش از این اشاره شد، همزمان با راه اندازی این بخش، کولبران تنها کالاهای با تعرفه های مجاز برای ثبت سفارش کولبران را می توانند ثبت نمایند. گفتنی است که نوع عملیات ارزی برای این پرونده ها، غیربانکی و از محل تسهیلات کولبران ارز با منشأ خارجی است. همچنین مدت اعتبار پرونده های ثبت آماری یک ماهه خواهد بود و امکان تمدید آنها وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، این پرونده ها قابل ویرایش نیستند و در صورت احتیاج به اصلاح پرونده، باید پرونده ثبت آماری جدید ایجاد گردد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 523

به "شروع برنامه ساماندهی کولبرها؛ اعطای مجوز ورود 819 قلم کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع برنامه ساماندهی کولبرها؛ اعطای مجوز ورود 819 قلم کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید