آمریکا امپراتوری مطلق جاسوسی است خبرنگاران

به گزارش مجله بای بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه چین آمریکا را امپراتوری مطلق جاسوسی خواند و گفت اقدامات واشنگتن به طور جدی به امنیت سایر کشورها آسیب زده است.

آمریکا امپراتوری مطلق جاسوسی است خبرنگاران

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اقدامات آمریکا علیه شرکت های چینی را بی اساس و ریاکارانه خواند و گفت چنین اقداماتی در تضاد کامل با اصول اقتصاد بازار است که آمریکا همواره مبلغ آن بوده است.

به گزارش شبکه روسی راشا تودی، وی در واکنش به اقدام واشنگتن در فهرست کردن پنج شرکت چینی به عنوان تهدید امنیت ملی، افزود: دولت آمریکا مفهوم امنیت ملی را تعمیم داده، از قدرت ملی سوءاستفاده نموده و بنگاه های فناوری پیشرفته چینی را سرکوب نموده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در ادامه گفت: سایر کشورها نباید نگران چین باشند بلکه باید نگران خطرات آمریکا باشند که از همه حتی شرکای خود جاسوسی می نماید.

وی توضیح داد: آمریکا از مزایای فناوری خود استفاده نموده و با نصب درهای پشتی (در علوم رایانه به راهی گفته می گردد که بتوان از آن بدون اجازه به سمت های مشخصی از یک سامانهٔ دیگر مانند رایانه دست پیدا کرد) به جاسوسی گسترده و بی رویه از سایر کشورهای دنیا از جمله متحدانش پرداخته است.

لیجیان تاکید نمود: آمریکا امپراتوری مطلق جاسوسی است. اقدامات آمریکا به طور جدی امنیت سایر کشورها را تهدید نموده به آن ها آسیب زده است.

روز آدینه کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) گفت پنج شرکت چینی هوآوی، زدتی ای، هایترا، هانگ ژو هایک ویژن و ژیجیانگ تحت قانون 2019 با هدف محافظت از شبکه های ارتباطی آمریکا، تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور به حساب می آیند.

وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن بیشتر شرکت های آمریکایی که با شرکت هوآوی همکاری می نمایند، هشدار داد که این اقدامات می تواند به تاثیرات شدید دنیای منجر گردد.

لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: (محدودیت) به صورت جدی تبادل فناوری و تبادل تجاری میان دو کشور و دنیا را در حد وسیعتر با اختلال روبرو خواهد نمود و این اقدام زنجیره صنعتی دنیا و زنجیره تامین را تضعیف می نماید. آمریکا باید فورا سرکوب شرکت های چینی را متوقف نموده و با شرکت های چینی به صورت عادلانه رفتار نموده و شیوه ای بدون تبعیض را در پیش بگیرد.

وی در ادامه گفت: گزارش ها درباره اقدام اخیر واشنگتن نشان دهنده آن است که آمریکا کشوری قابل اعتماد نیست.

محدودیت های جدید دولت بایدن علیه شرکت هوآوی در راستای کوشش های دولت قبلی آمریکا به شمار می آید. دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا شرکت های فدرال را از استفاده از محصولات شرکت هوآوی و شرکت فناوری زدتی ای چین منع نموده بود.

یک سال پیش از آن نیز وزارت بازرگانی آمریکا شرکت هوآوی و شرکت های وابسته به آن را در فهرست تحریم های خود قرار داد و شرکت های فناوری آمریکا را از تعامل با این شرکت بدون اخذ مجوز از دفتر کنترل دارایی های خارجی منع کرد. اواخر سال 2020 هم ترامپ دستوری اجرایی را امضا کرد و طی آن شرکت ها و افراد آمریکایی را از خرید سهام هوآوی و دیگر شرکت هایی که گفته می گردد در ارتباط با ارتش چین هستند، منع کرد.

ماه پیش و در حالی که امید می رفت که تنش ها میان آمریکا و چین کاهش یابد، یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که به جای لغو محدودیت های دوره ترامپ، دولت بایدن به دنبال افزودن محدودیت های هدفمند جدید علیه صادرات فناوری های حساس به چین است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6653

به "آمریکا امپراتوری مطلق جاسوسی است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا امپراتوری مطلق جاسوسی است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید