آنها، قسمت سوم؛ آن ترسناک ها!

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگارانـ قسمت سوم سریال آنها به نویسندگی سروش روح بخش و تهیه کنندگی پرویز پرستویی روز پنجشنبه 20 خرداد 1400 وارد شبکه نمایش خانگی شد. کارگردانی قسمت سوم این سریال به نام هورلا هورلا را مهدی آقاجانی به عهده دارد. آقاجانی پیش از این سابقه ساخت چند فیلم کوتاه و انیمیشن را در کارنامه اش دارد.

آنها، قسمت سوم؛ آن ترسناک ها!

در خلاصه داستان قسمت سوم سریال آنها آمده است:

جوان بدون توجه به هشدار ها در یک مراسم مرموز محلی حضور پیدا می نماید.

سیاوش دانشجوی فیلم سازی است که در روستای نی بهار بعد از اصرار بسیار شاهد یک مراسم هورلا می شود و از این مراسم فیلم برداری می نماید. این مراسم چیزی شبیه مراسم های زار و دفع باد و زیر شدن باد است. سیاوش که باور قلبی به این مراسم ندارد و آن را بیشتر شبیه یک ماجراجویی می بیند. همه آن چه باید حاضران در این مراسم رعایت نمایند، رعایت نمی نماید و وقتی به خانه اش بر می شود، با اتفاقات عجیبی روبرو می شود.

همزاد او وقتی که او خواب است، آغاز به آزار و اذیت او می نماید و سیاوش این را از فیلم هایی که خود همزاد ضبط می نماید، می فهمد. سیاوش اسیر هورلا تصمیم می گیرد از اهالی نی بهار یاری بگیرد و یک مراسم در خانه اش برگزار کند تا از این مخمصه خلاص شود. اما هورلا نه تن ها مانع از برگزاری این مراسم می شود، که مرجان، نامزد سیاوش را هم به طرز فجیع به قتل می رساند.

آنها در قسمت سومش هم از باور ها و رسوم کهن استفاده می نماید و قصه ای تازه می سازد. جوانی امروزی با زندگی و مناسباتی که ربطی به باور های قدیمی ندارد، اسیر ماجرایی می شود که اعتقادی به آن ندارد و بی اعتقادی اش کار دستش می دهد. تلاطم و ترس سیاوش به خوبی نمایش داده می شود و سیری که این شخصیت طی می نماید تا از اوج ناباوری به اوج ترس برسد و درنهایت هم مغلوب این وحشت شود؛ هم به خوبی پیش می رود و به خوبی می توان با این شخصیت همراه شد.

اما ماجرای مصرف مواد، علف، چت کردن و... که از همان ابتدای داستان درباره سیاوش مطرح می شود، به همه توهمات و ترس های او وجهه ای منطقی می دهد. این حاکم شدن منطق و این که مخاطب می تواند جواب همه ترس های سیاوش را با این موضوع بدهد، او یا چیزی مصرف نموده است (که در صحنه ای او را در حال مصرف می بینیم و در چند صحنه هم درباره اش حرف زده می شود) یا بر اثر مصرف های پیشینش دچار توهم و مشکل مغزی شده است.

این موضوع با ژانر این سریال در تضاد قرار می گیرد. مجموعه ای از ناشناخته هایی که واقعاً در جهان وجود دارند و نمی توان علت منطقی ای برای شان پیدا کرد، معمولاً موضوع فیلم های ژانر وحشت قرار می گیرند؛ اما در اپیزود هورلا هورلا وقتی می توان تمام این توهمات را ناشی از سوء مصرف مواد دانست، دیگر این داستان به جای سیر در ژانر وحشت در قالب تبلبغات علیه مواد مخدر می گنجد!

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: فرارو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7912

به "آنها، قسمت سوم؛ آن ترسناک ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنها، قسمت سوم؛ آن ترسناک ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید