ادعای تکراری پمپئو: با انتها یافتن ممنوعیت تسلیحاتی، دست ایران باز می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، وزیر خارجه آمریکا که به شدت در پی تمدید بی خاتمه ممنوعیت تسلیحاتی ایران است، مدعی شد با خاتمه یافتن این ممنوعیت ها، دست ایران برای اقداماتش در منطقه و دنیا باز خواهد شد.

ادعای تکراری پمپئو: با انتها یافتن ممنوعیت تسلیحاتی، دست ایران باز می گردد

مایک پمپئو روز پنج شنبه در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که به منظور آنالیز بودجه سال 2021 وزارتخانه متبوعش حضور یافته بود، ادعا کرد دیدیم که ایران یک متجاوز و نه قربانی است، در نتیجه کارزار فشار حاکثری را از ماه مه 2018 شروع کردیم، 90 درصد درآمدهای نفتی و فعالیت هسته ای آنها را کاهش دادیم.

وی ادامه داد: کاری کردیم که حزب الله در کشورهای اروپایی و جاهای دیگر تحریم گردد و آمادگی خود را در قبال تهران افزایش دادیم.

وزیر خارجه آمریکا با یادآوری اتمام ممنوعیت تسلیحاتی ایران در 27 مهرماه سال جاری، ادعا کرد: از اقدامات ایران اطلاع دارید، تاسیسات نفتی سعودی را هدف قرار داده، به حوثی ها سلاح فرستاده است و از مادورو (ونزوئلا) حمایت می نماید. می دانید اگر این تحریم به سرانجام برسد، دست ایران برای انجام اقداماتش در منطقه و در واقع در دنیا باز خواهد شد.

پمپئو در بخش دیگری از این اظهارات به رفتار خصمانه آمریکا در قبال روسیه هم پرداخت و گفت: روسیه یک بازیگر بی ثبات کننده است، در اوکراین، لیبی، سوریه و دموکراسی های غربی این کار را نموده است.

وی اضافه نمود: این دولت برای دفاع از دوستان و متحدان خود عمل می نماید، ما به اوکراین سلاح فرستادیم و بیش از 360 نهاد حقیقی و حقوقی روسیه را به خاطر اقدامات مختلف از جمله استفاده از نیروهای نیابتی در سراسر دنیا و سرکوب آزادی ها تحریم کردیم.

وزیر خارجه ترامپ درباره چین هم اظهار کرد: ما اطلاع رسانی نادرست و سایر تبلیغات فریبنده در دریای جنوبی چین را باید به وسیله قوانین بین المللی رفع کنیم. اتحادیه اروپا هم قانون امنیتی هنگ کنگ را محکوم نموده است و به درخواست اتحادیه اروپا در سال گذشته فقط بر روی چین تمرکز کردیم.

پمپئو یادآور شد: دبیرکل ناتو گفته است که باید خطر چین را در نظر بگیریم. ما کوشش های چندجانبه ای را ادامه می دهیم تا با کشورهایی که برای آنها حقوق مالیکت معنوی اهمیت دارد، یک ائتلاف ایجاد کنیم.

وی با بیان این که این مساله برای ژاپن هم اهمیت یافته است، گفت: ما سخت کار کردیم و پیشرفت های خوبی به دست آورده ایم. علاوه بر این کوشش های چند جانبه ، وزارت دادگستری ما هم درباره تهدیدهای چین نسبت به حقوق مالکیت معنوی ما تحقیق می نماید و به کسب وکارهای آمریکا هشدار داده است که چگونه چین از کارگران در زنجیره خود استفاده می نماید.

وزیر خارجه آمریکا اضافه نمود: ما کنسولگری آنها را در هیوستن بستیم، بودجه ما بازتاب دهنده واقعیت موجود است. ما 1.5 میلیارد دلار برای یاری به منطقه ایندو-پاسفیک درخواست کردیم که نشان دهنده افزایش نسبت به سال گذشته است.، ایرنا

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3494

به "ادعای تکراری پمپئو: با انتها یافتن ممنوعیت تسلیحاتی، دست ایران باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای تکراری پمپئو: با انتها یافتن ممنوعیت تسلیحاتی، دست ایران باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید