استخدام معلمان حق التدریس با دو شرط

به گزارش مجله بای بلاگ، مدیرکل امور اداری آموزش وپرورش با اشاره به اینکه باید استفساریه مجلس شورای اسلامی برای استخدام معلمان حق التدریس و نیروهای نهضتی به ما ابلاغ گردد، گفت که برای استخدام این دسته از معلمان 2 شرط وجود دارد.

استخدام معلمان حق التدریس با دو شرط

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم, یارمحمد حسین بُر مدیرکل امور اداری آموزش وپرورش درباره استخدام معلمان حق التدریس و نیروهای نهضت سوادآموزی با توجه به استفساریه اخیر مجلس اظهار کرد: اگر این استفساریه به آموزش وپرورش ابلاغ گردد، افراد مشمول بیشتر خواهند شد و سازوکاری طراحی خواهیم کرد که معین گردد هر فرد در کدام واحد آموزشی و با چه سنوات خدمتی مشغول به کار بوده است.

وی اضافه کرد: ابتدا باید استفساریه مجلس به ما ابلاغ گردد تا بعد سازوکار آن را طراحی کنیم. در هر صورت مطیع قانون هستیم.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش وپرورش گفت: خرید خدماتی های قبل از سال 91 قبلا مشمول قانون حق التدریس ها بودند اما در قانون الحاق یک ماده به مشخص تکلیف معلمان حق التدریس از این گروه یاد نشده بود. بسیاری از آنها هم اکنون به عنوان حق التدریس مشمول هستند، البته تعداد این گروه زیاد نیست و کمتر از 10 هزار نفر هستند.

  • استخدام به دو شرط

حسین بر ادامه داد: هرآنچه قانونگذار بگوید و به ما ابلاغ گردد، مطابق آن عمل می کنیم. در متن قانون استخدام حق التدریس ها دو مطلب آمده است؛ نخست آنکه استخدام ها در سقف سهمیه سازمان اداری و استخدامی باشد و دوم، بودجه ابلاغی سازمان برنامه و بودجه خواهد بود. بنابراین این دو شرط باید برای استخدام رعایت گردد.

  • منتظر سهمیه سازمان اداری و استخدامی هستیم

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش وپرورش درباره برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی بیان نمود: برای فرآیند استخدام هیچ مسئله ای نداریم. به محض اینکه سهمیه توسط سازمان اداری و استخدامی به ما ابلاغ گردد، فرآیند برگزاری آزمون را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: هم اکنون این افراد به عنوان حق التدریس به کار مشغول هستند اما تبدیل شرایط آنها به پیمانی در سقف سهمیه تخصیصی از سوی سازمان اداری و استخدامی است. جلسه مشترکی را با این سازمان برگزار کردیم که در نهایت نامه ای به ما دادند و گفتند که سازوکارها را معین کنید. ما نیز سازوکارها را اعلام کردیم و به محض اینکه سهمیه را اعلام نمایند مطابق آن در سایت آموزش وپرورش نحوه برگزاری آزمون را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

  • دولت مخالف استفساریه مجلس است

علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش وپرورش هم در واکنش به استفساریه مجلس برای استخدام معلمان حق التدریس و نیروهای نهضت سوادآموزی گفت: آیین نامه اجرایی این موضوع به تصویب هیات تطبیق مصوبات دولت در مجلس شورای اسلامی رسیده اما اخیرا مجلس استفساریه ای را تهیه نموده است. دولت و آموزش وپرورش (به نمایندگی از دولت) با هرگونه استفساریه ای که موجب توسعه قانون گردد، مخالف است. استفساریه فقط باید نقاط ابهام را شفاف کند و با هر موضوعی که به فرآیند علمی و مبتنی بر رقابت و شایسته گزینی در جذب نیروی انسانی خدشه وارد کند، مخالف هستیم و نظر مخالف خود را طبق قانون اعلام خواهیم کرد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 555

به "استخدام معلمان حق التدریس با دو شرط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخدام معلمان حق التدریس با دو شرط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید