ایجاد ناحیه نوآوری در دانشگاه های عظیم کشور

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری رسانه های صوت و تصویر در ایستگاه نوآوری شریف مطرح نمود: بزرگترین دستاورد معاونت علمی و فناوری طی 7 سال اخیر ایجاد وحدت در حوزه علمی بوده است که نتیجه آن این شده است که مجلس، دولت، شهرداری، دانشگاه ها و غیره یک حرف را می زنند .

ایجاد ناحیه نوآوری در دانشگاه های عظیم کشور

وی اضافه کرد: روزهای اول اینگونه نبود که همه در حوزه علمی یک حرف بزنند اما اکنون این فرهنگ سازی رخ داده است.

ستاری توضیح داد: این فرهنگ سازی از هر یاری اقتصادی و قانونی مهمتر است و اگر یک قانون تصویب گردد ولی فرهنگ اجرای آن وجود نداشته باشد به سختی به مرحله اجرا می رسد.

وی ادامه داد: اکنون اکوسیستمی همچون ناحیه نوآوری شریف در حال شکل گیری است که دانشگاه های امیرکبیر، تربیت مدرس، تهران و ... در حال پیاده سازی آن هستند.

ستاری با تاکید بر اینکه دیگر زمان آن نیست که دانشگاه بودجه اصلی خود را از دولت بگیرد، گفت: بودجه دولت برای دانشگاه ها کافی نیست و باید برای توسعه دانشگاه از روش هایی به واسطه شرکت های دانش بنیان استفاده گردد.

وی اضافه کرد: اگر دانشگاه اثرگذار باشد باید منابع خود را از بخش های خصوصی، فروش شرکت های دانش بنیان و ... به دست آورد.

ستاری با بیان اینکه این منابع پایدار هستند، گفت: ناحیه نوآوری شریف طی یکی، دو سال اخیر اتفاقات خوبی را رقم زده و در حال سرویس دهی به مردم است؛ این ناحیه باید تاثیرگذار در صنعت باشد و ارزش اضافه کرده ایجاد کند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه شریف جزو نوپاترین پارک هاست، گفت: این پارک طی سه سال فعالیت خود قریب به 500،600 شرکت دارد و نزدیک به 250 هکتار طرح توسعه ای در برنامه خود قرار داده است.

ستاری تاکید نمود: ایجاد نواحی نوآوری در کنار دانشگاه ها مزاحم مردم نیست بلکه یک نوع خدمت رسانی به مردم محسوب می گردد و این ایده می تواند تحول در شهر هوشمند ایجاد کند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2846

به "ایجاد ناحیه نوآوری در دانشگاه های عظیم کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد ناحیه نوآوری در دانشگاه های عظیم کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید