بارش برف، تا سرانجام قرن به تاریخ می پیوندد

به گزارش مجله بای بلاگ، تحلیل اداره هواشناسی همچنین نشان می دهد در صورت اقدام نکردن برای کاهش گاز های گلخانه ای در سطح جهان، باران زمستانی می تواند تا یک سوم افزایش پیدا کند، ولی این کمتر قطعی است و بارش باران ممکن است حتی کاهش پیدا کند.

بارش برف، تا سرانجام قرن به تاریخ می پیوندد

به گزارش اداره هواشناسی، نشستن برف روی زمین تا انتها قرن جاری ممکن است به قدری کم شود که برف بازی و سورتمه سواری به تاریخ بپیوندد. پیش بینی های اداره ملی هواشناسی بریتانیا حاکی است در صورت عدم کاهش تولید گاز های گلخانه ای، فعالیت های زمستانی مرسوم ممکن است غیرممکن شود.

این تحقیق، پیش بینی کرده است که به علت تغییرات اقلیمی، بخش اعظم مناطق جنوبی انگلستان ممکن است تا سال 2040 هیچ روز برفی یا دمای پایین نداشته باشد. در صورت ادامه این فرایند، فقط زمین های بسیار مرتفع یا بخش هایی از شمال اسکاتلند تا سال 2080 دمای زیر صفر را تجربه خواهند کرد.

اداره هواشناسی تأکید کرد که تغییر دما سال به سال عوض می شود و برخی سال ها ممکن است گرم تر یا سردتر از فرایند جاری باشند. این یافته ها بر پایه این پیش بینی است که تولید گاز گلخانه ای در سطح جهان به فرایند رو به رشد خود ادامه دهد. البته این اداره گفت گرچه این سناریو بالاترین احتمال نیست، ولی محتمل است.

در صورت کاهش تولید گاز های گلخانه ای، بریتانیا می تواند از افزایش دمای شدید جلوگیری کند، ولی دمای میانگین احتمالا هنوز بیشتر خواهد شد. به گفته اداره هواشناسی، در صورت ادامه فرایند رو به رشد تولید گاز گلخانه ای، تابستان ها نیز گرم تر و خشک تر خواهند شد، گرچه مناطق به طور یکسان تحت تأثیر این دما قرار نمی گیرند.

محقق ارشد اداره هواشناسی، دکتر لیزی کندون، در برنامه پانوراما بی بی سی گفت: ما می گوییم تا انتها قرن حاضر بسیاری از برف های روی زمین به طور کامل ناپدید خواهد شد مگر در ارتفاعات. تصویر جامع عبارت است از زمستان های گرم تر و بارانی تر و تابستان های داغ تر و خشک تر.

ولی در همین حال، ما به سمت حوادث آب و هوایی شدیدتر در حرکتیم، حوادثی بسیار شدیدتر و مکررتر، مثلا باران های شدیدتر. تغییری بزرگ در راه است… که در زندگی ما ایجاد می شود. این زنگ خطری است که باید متوجه بشویم واقعا از چه فاجعه ای صحبت می کنیم.

دکتر کندون گفت دمای بالای 30 درجه سانتی گراد در دو روز متوالی تا انتها قرن جاری 16 بار محتمل تر از میانگین بین سال های 1981 تا 2000 خواهد شد. با توجه به تحلیل جدید اداره هواشناسی، افزایش گاز های گلخانه ای می تواند تا سال 2070 باعث رسیدن به میانگین گرم ترین روز هیز، غرب لندن، به 40 درجه سانتی گراد شود.

تحلیل اداره هواشناسی همچنین نشان می دهد در صورت اقدام نکردن برای کاهش گاز های گلخانه ای در سطح جهان، باران زمستانی می تواند تا یک سوم افزایش پیدا کند، ولی این کمتر قطعی است و بارش باران ممکن است حتی کاهش پیدا کند.

منبع: ایندیپندنت

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: فرادید
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5392

به "بارش برف، تا سرانجام قرن به تاریخ می پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف، تا سرانجام قرن به تاریخ می پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید