بهره برداری از واحد آمونیاک مجتمع پتروشیمی لردگان

به گزارش مجله بای بلاگ، مدیر عامل مجتمع پتروشیمی لردگان از بهره برداری فاز دوم این مجتمع هم زمان با سال جهش فراوری اطلاع داد و گفت: در این مرحله واحد آمونیاک مجتمع پتروشیمی لردگان بهره برداری و وارد فاز فراوری شد.

بهره برداری از واحد آمونیاک مجتمع پتروشیمی لردگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محسن محمودی پنج شنبه 22 خرداد در جریان افتتاح این طرح ملی اضافه کرد: این طرح با هدف فراوری 677 هزار تن آمونیاک راه اندازی شده است، همچنین واحدهای فراوری اوره و آمونیاک مجتمع پتروشیمی لردگان در سه فاز طراحی شده که فاز نخست آن یوتیلیتی بود و به طور کامل در مدار فراوری نهاده شد، فاز دوم فراوری آمونیاک و فاز سوم نیز فراوری محصول اوره با ظرفیت حدود یک میلیون تن است که با برنامه ریزی اجرا شده در نیمه نخست سال جاری تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

وی در مدار فراوری قرارگرفتن کامل این طرح ملی را به دلیل به کارگیری کارشناسان و مهندسین داخلی در تکمیل آن با اهمیت دانست و توضیح داد: فعال سازی این مجتمع بدون حضور کارشناسان خارجی با همت و کوشش مهندسان صنعت پتروشیمی و با ثبت رکورد 27 میلیون نفر ساعت کارکرد ایمنی بدون حادثه، راه اندازی شده است.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی لردگان، بیان داشت: با افتتاح کامل این طرح پتروشیمی 600 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد، که بیشتر آنها نیروهای بومی را شامل می گردد.

فراوری این مجتمع اُوره و آمونیاک خواهد بود و ظرفیت فراوری سالانه آن یک هزار و 73 تن اُوره و 677 هزار تن آمونیاک است، که بخش عمده ای از آمونیاک فراوریی برای فراوری اُوره در داخل مجتمع مصرف می گردد و 74 هزار تن به صورت مازاد برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است.

عمده ترین کاربرد آمونیاک در فراوری انواع کودهای شیمیایی است. آمونیاک را می توان هم به صورت مستقیم به عنوان کود شیمیایی به کار گرفت و هم در فراوری مواد مانند نیترات آمونیوم، سولفات آمونیوم، مونوآمونیوم فسفات، دی آمونیوم فسفات و اُوره و دیگر کودهای شیمیایی از آن استفاده کرد.

لردگان در 160 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است و پتروشیمی لردگان یکی از 10 شرکت پتروشیمی کشور است که در سال 1387 عملیات ساخت آن شروع شد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2613

به "بهره برداری از واحد آمونیاک مجتمع پتروشیمی لردگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از واحد آمونیاک مجتمع پتروشیمی لردگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید