فراوری محصول دانش بنیان 600 درصد ارزان تر از محصول خارجی

به گزارش مجله بای بلاگ، یک شرکت دانش بنیان در کشورمان توانسته با طراحی و فراوری محصولات خود علاوه بر اشتغال زایی برای کشور را از واردات این قبیل تجهیزات و نیز از خروج مبالغ بسیاری ارز از کشور جلوگیری کند.

فراوری محصول دانش بنیان 600 درصد ارزان تر از محصول خارجی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت تجهیزات برق به دلایل مختلف مانند نیروی انسانی متخصص، بازارهای خوب داخلی و صادراتی، ایجاد اشتغال گسترده و همچنین موضوعات تحریم از اهمیت بالایی در توسعه و پیشرفت کشورمان برخوردار است.

یک شرکت دانش بنیان در کشورمان توانسته با طراحی و فراوری محصولات خود علاوه بر اشتغال زایی برای کشور را از واردات این قبیل تجهیزات و نیز از خروج مبالغ بسیاری ارز از کشور جلوگیری کند.

رضا کتابدار مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره نوع فعالیت و محصولات فراوریی این شرکت گفت: این مجموعه در زمینه طراحی و فراوری سیستم های تله متری و اتوماسیون صنعتی آب و همچنین صنعت برق و اتوماسیون شبکه های توزیع و فعالیت های صنعتی و نیز طراحی و ساخت PLC های ماژولار و فراوری تابلوهای RTU مورد احتیاج و نیز طراحی و ساخت رادیو مودم های صنعتی فعالیت دارد.

این فعال فناور درباره کاربرد دستگاه PLC/RTU فراوری شده این شرکت گفت: این تجهیز در صنایع نفت و گاز، شرکت های برق، شرکت های گاز، شرکت های آب و بسیاری دیگر از صنایع کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: این تجهیز، یک سیستم کنترلی است که در کنار تجهیزات موجود نصب می گردد، دستگاه PLC/RTU این امکان را به کاربر می دهد تا سطح سایت را به وسیله اتاق کنترل مرکزی کنترل و مانیتور کند.

کتابدار همچنین اضافه کرد: قابلیت ماژولار بودن دستگاه امکان گسترش تعداد ورودی خروجی های دیجیتال و آنالوگ را فراهم ساخته و دستگاه را منعطف با احتیاجهای یک سیستم کنترل و مانیتورینگ جامع و کامل می سازد و قابلیت ارتباط با سایر تجهیزات و نرم افزارهای کنترل مانیتورینگ به وسیله بسترهای سریال و اترنت و پروتکل های مختلف را دارد.

این فعال فناور درباره میزان اشتغال زایی اجرا شده در این شرکت گفت: به صورت ثابت و مستقیم 50 نفر مشغول به کار هستند و به صورت غیرمستقیم نیز این تعداد بسیار بیشتر است.

وی درباره صادرات محصول به کشورهای منطقه اضافه کرد: قطعا به دنبال صادرات هستیم ولی برای صادرات به کشورهای منطقه به دلیل نبود زیرساخت مناسب در کشور مقصد هنوز امکان صادرات فراهم نشده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان نمود: پیش از شروع فعالیت این شرکت تامین تجهیزات به وسیله واردات صورت می گرفت و در حال حاضر نیز به دلیل شرایط موجود واردات بسیار به سختی صورت می گیرد.

کتابدار درباره اختلاف قیمت محصول فراوریی این شرکت با نمونه مشابه خارجی آن گفت: قیمت کالای ساخته شده کشور کره حدود 50 درصد و نمونه اروپایی آن حدود 500 تا 600 درصد گران تر از محصول ایرانی است و این در حالی است که قابلیت و کارایی دستگاه خارجی و ایرانی تفاوتی با یکدیگر ندارد.

انتهای پیغام/

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 804

به "فراوری محصول دانش بنیان 600 درصد ارزان تر از محصول خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری محصول دانش بنیان 600 درصد ارزان تر از محصول خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید