فراوری نمایشگر با موی دورریز انسان

به گزارش مجله بای بلاگ، محققان دانشگاه کوینزلند استرالیا برای اولین بار از موی دورریز انسان برای فراوری نمایشگرهای ام ال ای دی استفاده نموده اند.

فراوری نمایشگر با موی دورریز انسان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، بخش زیادی از موی انسان ها در آرایشگاه ها به دور ریخته می گردد و محققان از همین موهای دورریز برای فراوری نمایشگر او ال ای دی استفاده نموده اند.

موی انسان منبعی غنی از کربن و نیتروژن است و لذا می توان از آن برای فراوری موادی با قابلیت انتشار نور استفاده کرد. محققان بعد از پردازش مو آن را تا دمای 240 درجه سانتیگراد گرما داده اند و از این طریق تنها کربن و نیتروژن مو را بر جای گذاشته اند. در مرحله بعد از ماده باقی مانده برای فراوری نانومواد کربنی با ضخامت کمتر از 10 نانومتر استفاده شده است.

این مواد سپس با پلیمری خاص ترکیب شده اند و لایه ای فعال را برای فراوری نمایشگرهای او ال ای دی شکل داده اند. نمونه اولیه نمایشگر او ال ای دی فراوری شده بدین شیوه با ولتاژ پایین کار می نماید و نوری آبی از خود ساطع می نماید که چندان درخشان نیست، ولی از آن می توان برای فراوری نمایشگرهای پوشیدنی و کوچک استفاده کرد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2600

به "فراوری نمایشگر با موی دورریز انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نمایشگر با موی دورریز انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید