تپه های رنگی اشتهارد؛ جایی که مداد رنگی ها در برابرش کم می آورند

به گزارش مجله بای بلاگ، تپه های رنگ به رنگ اشتهارد در دل کویر زیبا منطقه ای است که شاید معنای واقعی مداد رنگی را بتوان آنجا حس کرد و دید.

تپه های رنگی اشتهارد؛ جایی که مداد رنگی ها در برابرش کم می آورند

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از البرز، اشتهارد با داشتن رنگین کمانی بر روی زمین ، دامان خود را گسترده تا گردشگران در دل کوه های زیبایش تپه های رنگ به رنگش را به تماشا بنشینند.

تپه های رنگ به رنگی که با جلوه گری مسحور نماینده اش چشم های گردشگران را خیره می نماید و دیدگان شما را به مهد زیبایی طبیعی اش فرا می خواند ،جایی که حتی مداد رنگی ها هم در برابر تنوع رنگ هایش کم می آورند.

خلق رنگین کمان زمینی با ذرات فلز و دیگر عناصر موجود در خاک

وجود رنگ های قرمز، زرد، سفید و نارنجی چشم های انسان را خیره می نماید، رنگی بودن این تپه ها به دلیل ذرات فلز و سایر عناصر موجود در خاک است که طی هزاران سال گذشته بر روی هم انباشته شده اند.

کویر اشتهارد یا قشلاق حسین خانی با تمام زیبایی هایش در شمال شهرستان اشتهارد و جنوب کرج در استان البرز واقع شده است و طول کویر 60 کیلومتر و عرض آن در حدود 20 کیلومتر است.

جواد محمدی از گردشگران استان تهران که به این کویر زیبا سفر نموده می گوید: برای دسترسی به این کویر می توانید از جاده جدید نظرآباد -کرج به اشتهارد که از میانه این کویر می گذرد استفاده کرد و خود را مهمان گنبدهای نمکی کنید.

او می گوید: اشتهارد را با دشت زیبایش می شناسند، دشت کویری و تپه های نمک آن از جاذبه های طبیعی این شهرستان به شمار می آید.

محمدی در ادامه گوید: نزدیکی شهرستان اشتهارد به پایتخت با وجود این تپه های دل انگیز می تواند شرایط بهتری را برای صنعت گردشگری استان البرز فراهم کند.

تپه های رنگی اشتهارد ،جایی که مداد رنگی ها در برابرش کم می آورند

اشتهارد با تهران 100 کیلومتر و با شهر کرج 63 کیلومتر فاصله دارد و در یک منطقه نسبتاً کویری با آب و هوای نیمه خشک واقع شده است، مساحت آن متجاوز از 800 کیلومتر مربع و در جهت جاده تهران به استان های غربی ایران واقع است.

طبیعتی بکر و دست نخورده در دل کویر اشتهارد

احمد ترکاشوند، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از البرز، می گوید: تپه های رنگی اشتهارد تحت عنوان آثار منابع طبیعی البرز به ثبت نرسیده است و در حال حاضر برنامه ای برای ثبت این منطقه وجود ندارد.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی استان البرز می گوید: برای به ثبت رسیدن یک المان و اثر طبیعی، ضروری است تشکیل پرونده صورت گیرد و همچنین نمایندگانی از وزارت خانه و یونسکو به محل مورد نظر بیایند و ضمن آنالیز شرایط و تأیید آن، اثر طبیعی به ثبت خواهد رسید.

ترکاشوند در رابطه با توسعه گردشگری در اشتهارد گفت: نخستین گام برای توسعه گردشگری، معرفی منطقه مدنظر است که برای شهرستان اشتهارد نقشه هایی تهیه، تعریف و توزیع شده است، این نقشه بیشتر در ایام تعطیلات نوروزی و پیش از شروع فصل تابستان در میان شهروندان و مسافران البرزی توزیع می گردد.

او با بیان اینکه ایجاد کمپ های طبیعت گردی و بوم گردی در اشتهارد اولویت کاری ما است، اضافه کرد: دو متقاضی در اشتهارد برای راه اندازی بوم گردی وجود دارد که در نظر داریم تا سرانجام امسال حداقل یک منطقه بوم گردی در اشتهارد را راه اندازی کنیم.

تابلوی رنگ به رنگ طبیعت بر روی زمین

حسین نعمایی، مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از البرز، گفت: تپه های رنگی اشتهارد یک رشته کوه با مساحت تقریبی چهل کیلومتری است که از ماهدشت شروع و تا بوئین زهرا ادامه دارد.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد با بیان اینکه این تپه های رنگی بر اثر برش های سطحی از رشته کوه یاد شده نمایان می شوند، اضافه کرد: لایه های مختلف و رنگ های متعددی در این منطقه وجود دارد که بر اثر گذشت زمان های بسیار بر روی زمین نقش بسته است.

نعمایی با تأکیدبر اینکه خاک های رنگی علیرغم زیبایی که دارند هیچ رجحان نسبت به خاک های دیگر ندارند، گفت: این خاک ها که مارن نامیده می گردد حاصل خیز نیست و بستری برای ایجاد فضاهای گیاهی روی این خاک وجود ندارد.

او با اشاره به شوری خاک مارن، اضافه کرد: مواد معدنی مختلفی همچون نمک،روی، مس و منگنز در این خاک های رنگی وجود دارد که برداشت نیز می گردد.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد می گوید: در اداره منابع طبیعی موظف هستیم از این اراضی ملی حفاظت کنیم و طبق قانون ماده 55 هرگونه دخل و تصرف اراضی ملی با برخورد جدی روبرو خواهد شد .

استان البرز سرزمین پدیده های طبیعی، دست نخورده و بناهای تاریخی فراوان واقع در شمال ایران و در دامنه رشته های کوه های البرز مرکزی مقصدی مناسب برای گردشگری است. وجود آب وهوای متنوع، ویژگی خاصی به این استان بخشیده و درمجموع البرزی دیدنی را در پیش چشم مسافران و گردشگران و همچنین محققان قرار داده است.

گردشگرانی که البرز را مقصد نهایی خود انتخاب می نمایند در یک روز هم می توانند در کویر اشتهارد شبی پرستاره را سپری نمایند و از دیدن زیبایی های رنگ به رنگ تپه های اشتهارد روزی خاطره انگیز را برای خود رقم بزنند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 120

به "تپه های رنگی اشتهارد؛ جایی که مداد رنگی ها در برابرش کم می آورند" امتیاز دهید

2 کاربر به "تپه های رنگی اشتهارد؛ جایی که مداد رنگی ها در برابرش کم می آورند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه های رنگی اشتهارد؛ جایی که مداد رنگی ها در برابرش کم می آورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید