خبرنگاران اختلاف نظر وزیر دفاع آمریکا با ترامپ درباره علت انفجار بیروت

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران - خبرنگاران - مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در تعارض با سخنان چند روز پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشورش در باره احتمال عمدی بودن انفجار بزرگ بیروت، گفت که هنوز علت این حادثه تعیین نشده است.

خبرنگاران اختلاف نظر وزیر دفاع آمریکا با ترامپ درباره علت انفجار بیروت

به گزارش شبکه فاکس نیوز؛ اسپر افزود: هنوز مشخص نیست که انفجار مرگبار بیروت به علت حمله عمدی بوده یا ناشی از حادثه ای تصادفی.

به طور کلی ما هنوز علت این حادثه را نمی دانیم. اما رئیس جمهوری روز نخست به درستی گفت که ما تصور کردیم شاید ناشی از حمله بوده باشد. برخی از ما گمان کردیم که شاید این حادثه به علت مثلا انفجار محموله سلاح حزب الله یا تاسیسات ساخت بمب این گروه بوده است.

وزیر دفاع آمریکا با این ادعا که دولت کشورش در پی انفجار بزرگ سه شنبه بندر بیروت که دهها قربانی گرفت، هر کاری را که بتواند برای کمک به مردم لبنان خواهد کرد، گفت: وزارت دفاع، دولت و تمامی نهادهای تحت امر رئیس جمهوری، قصد دارند به مردم لبنان کمک انسان محبت آمیز کنند.

افزون بر جان باختن ده ها و مصدوم و زخمی شدن هزاران تن دیگر در انفجار بعدازظهر سه شنبه در بندر بیروت، خرابی های گسترده چند میلیارد دلاری به بار آمد.

به گزارش خبرنگاران؛ تارنمای رسمی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، بامداد جمعه نیز برخلاف نظر رییس جمهوری این کشور در مورد عمدی بودن حادثه انفجار بندر بیروت، نوشت که علت دقیق این انفجار مشخص نیست.

جاناتان هافمن دستیار روابط عمومی پنتاگون در نشستی خبری ضمن اظهار بی اطلاعی از علت دقیق انفجار بیروت، گفت: دولت لبنان در این باره تحقیق می کند و دولت ایالات متحده آمادگی دارد در صورت درخواست آنها، همکاری کند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین به فاکس نیوز گفت که کشورش قصد دارد تا پایان ماه نوامبر (آذر)، شمار نیروهایش را در افغانستان به کمتر از پنج هزار نفر برساند.

آمریکا در حال حاضر حدود هشت هزار و 600 نیرو در افغانستان دارد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3637

به "خبرنگاران اختلاف نظر وزیر دفاع آمریکا با ترامپ درباره علت انفجار بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختلاف نظر وزیر دفاع آمریکا با ترامپ درباره علت انفجار بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید