خبرنگاران رشد 20 تا 130 درصدی شاخص های ورزش گیلان در هفت سال گذشته

به گزارش مجله بای بلاگ، رشت - خبرنگاران - مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت : شاخص های ورزش استان در طی دولت تدبیر و امید حداقل 20 و حداکثر بیش از 130 درصد در حوزه های مختلف رشد یافته است.

خبرنگاران رشد 20 تا 130 درصدی شاخص های ورزش گیلان در هفت سال گذشته

مریم بخشی همزمان با هفته دولت، در گفت و گوی اختصاصی مفصلی با خبرنگار خبرنگاران با تشریح خدمات دولت در حوزه ورزش و جوانان اضافه کرد : ورزش گیلان در طول خدمت دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف رشد قابل قبولی داشته بویژه از جهت توسعه زیرساخت ها، باشگاه های ورزشی، مربیان و داوران فعال و نیز سرانه فضاهای ورزشی این رشد محسوس و طی هفت سال گذشته صعودی بوده است.

وی عنوان کرد : رشد باشگاه های ورزشی در استان گیلان طی این دولت نسبت به سایر بخش ها بسیار چشمگیرتر و بیشتر است ضمن آنکه هدف ما توسعه ورزش در همه ابعاد و همه بخش ها می باشد.

رشد 131 درصدی تعداد باشگاه های ورزشی گیلان در دولت تدبیر و امید

وی به رشد قابل قبول باشگاه های ورزشی طی چند سال اخیر در گیلان اشاره و بیان نمود: تعداد باشگاه های فعال استان پیش از سال 92 از مرز 562 باشگاه در استان گیلان عبور نکرده بود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: اما اکنون این تعداد یک هزار و 300 باشگاه ورزشی در گیلان رسیده است که نشان از گسترش ورزش در این استان دارد.

بخشی اضافه کرد :در عین حال ما شاهد رشد قابل ملاحظه ورزش استان در بخش های مختلف هستیم چنانکه همزمان با رشد چشمگیر باشگاه های ورزشی تعداد ورزشکاران این استان نیز افزایش یافته است.

وی به نقش موثر بخش خصوصی در این زمینه اشاره و اعلام نمود: توسعه زیرساخت های ورزشی با حضور بخش خصوصی بسیار حائز همیت است و در راه اندازی باشگاه های ورزشی با ورود ارزشمند آنان توانستیم به این تحول دست یابیم.

احداث خانه ورزش روستایی هدیه دولت به گیلان

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان گیلان همچنین احداث خانه های ورزش روستایی در روستاهای گیلان را از دیگر اقدامات اجرا شده عنوان و اظهار کرد: راه اندازی 70 خانه ورزش روستایی در روستاهای این استان تلاش بسیار ارزنده ای است چنانکه احداث این تعداد خانه ورزش روستایی هدیه دولت تدبیر و امید به منظور رونق ورزش در روستاهای استان می باشد.

بخشی اضافه کرد: البته هدف گذاری دولت برای احداث خانه ورزش روستایی بیش از این تعداد بوده و امیدواریم که بتوانیم تا سرانجام کار دولت تدبیر و امید، خانه های ورزش روستایی بیشتری در روستاهای گیلان احداث و راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید در بخش ورزش، همگانی کردن این ورزش و دسترسی آسان اقشار مختلف مردم به امر ورزش است که در این راستا با راه اندازی خانه ورزش روستایی، اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان حاضر در روستاها بیشتر می توانند به امر ورزش پرداخته و در رشته های مختلف ورزشی فعالیت کنند.

رشد قابل قبول مساحت اماکن و سرانه ورزشی در گیلان

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در خصوص رشد فضاهای ورزشی گیلان در دولت تدبیر و امید نیز بیان نمود: این بخش نیز رشد خوبی داشته و امیدواریم که با افتتاح پروژه های نیمه تمام بتوانیم شاهد رشد افزون تری در این بخش باشیم.

بخشی اضافه کرد: مساحت اماکن ورزشی ویژه ورزش و جوانان استان گیلان در دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته رشد حدود 21 درصدی دارد که این رقم به طورقطع با افتتاح چند طرح ورزشی افزایش خواهد یافت.

وی اعلام نمود: هم اینک وسعت اماکن ورزشی گیلان حدود یک میلیون و 315 هزار متر مربع است که این رقم در دولت قبل حدود یک میلیون و 75 هزار متر مربع بود.

وی شرح داد: به هر حال با احداث ورزشگاه و سالن های ورزشی در رشته های مختلف نه تنها سرانه فضای ورزشی گیلان افزایش می یابد، بلکه این امر سبب می شود تا افراد بیشتری جذب ورزش شوند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در ادامه به سرانه فضای ورزشی روباز و سرپوشیده این استان اشاره و عنوان کرد: در این بخش نیز طی چند سال اخیر شاهد پیشرفت و توسعه بوده ایم و سرانه فضای ورزشی گیلان رشد خوبی داشته است.

بخش بیان نمود: سرانه فضای ورزشی روباز تا سال 92 در گیلان حدود 3640 سانتی مترمربع بود که این رقم با افزایش حدود 20 درصدی به 4365 سانتی متر مربع در سال جاری رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین سرانه فضای ورزشی سرپوشیده استان نیز قبل از دولت تدبیر و امید حدود 754 سانتی مترمربع بوده که این رقم در سال جاری به 831 سانتی مترمربع افزایش یافته و رشد حدود 10 درصدی را در این بخش شاهدیم.

وی اضافه کرد: با توجه به احداث خانه های ورزش روستایی، شاهد افزایش مناسب اماکن ورزشی روستایی نیز هستیم به طوری که تعداد اماکن ورزش روستایی تا سال 92 حدود 125 مکان بود که هم اینک با رشد حدود 29 درصدی این اماکن به 161 مورد افزایش یافته است.

رشد 55 و 27 درصدی مربیان و داوران ورزش گیلان

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در ادامه رشد چشمگیر مربیان و داوران ورزشی این استان را در نتیجه تلاش ها و اقدامات تقویتی در حوزه ورزش دانست و اظهار کرد: در این بخش نیز گیلان در این دولت رشد قابل قبولی داریم.

وی اضافه کرد: تعداد مربیان ورزش گیلان در رشته های مختلف در دولت قبل حدود 9 هزار نفر بود که در رشته های گوناگون ورزشکاران را آموزش و تعلیم می دادند، اما این رقم در دولت تدبیر و امید به بیش از 14هزار مربی افزایش یافته است که رشدی بسیار چشمگیر است و امیدواریم این فرایند صعودی در بخش های مربیان و داوران در ورزش گیلان همچنان ادامه یابد.

وی بیان نمود: همچنین حدود چهار هزار داور پیش از دولت تدبیر و امید در ورزش گیلان فعالیت داشتند که این تعداد با رشد حدود 27 درصدی به 5500 داور افزایش یافته است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در سرانجام اظهار کرد: به هرحال تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهیم بست تا بیش از پیش ورزش در گیلان گسترش یافته و اقشار مختلف بیشتری از مردم بتوانند در ورزش فعالیت کنند

.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3894

به "خبرنگاران رشد 20 تا 130 درصدی شاخص های ورزش گیلان در هفت سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد 20 تا 130 درصدی شاخص های ورزش گیلان در هفت سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید