خبرنگاران کتابخانه های عمومی زنجان از ابتدای تیر بازگشایی می شوند

به گزارش مجله بای بلاگ، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه های عمومی این استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین شرایط جدید حضور و استفاده مراجعان، از ابتدای تیر بازگشایی می شوند.

خبرنگاران کتابخانه های عمومی زنجان از ابتدای تیر بازگشایی می شوند

امیرعلی نیکبخش روز جمعه در جمع خبرنگاران به شرایط جدید فعالیت کتابخانه ها و حضور اعضا اشاره کرد و اضافه کرد: لازم است اعضا هنگام حضور در کتابخانه ها از ماسک استفاده کنند و همچنین در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه فضاها و بخش های مختلف کتابخانه ها برای استفاده کاربران تغییر می کند، ادامه داد: بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و سالن های مطالعه در کتابخانه ها نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی های مطالعه فعال خواهند بود.

نیکبخش گفت: همچنین استفاده اعضا از سالن های مطالعه با رعایت نوبت امکان پذیر است و اجرای برنامه های فرهنگی به شکل حضوری (جمع خوانی، نقد کتاب) تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود و این نوع برنامه های ترویجی و فرهنگی همچنان در فضای مجازی اجرا خواهند شد.

وی اضافه کرد: افزایش اتوماتیک زمان عضویت اعضا به مدت 4 ماه اجرا شده است و بازه زمانی امانت منابع به یک ماه افزایش یافته و بابت دیرکرد منابع به امانت رفته نیز جریمه ای دریافت نخواهد شد.

نیکبخش گفت: حضور اعضای کودک در این مرحله امکان پذیر نیست، ولی والدین می توانند کتاب های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند و بخش نابینایان و ناشنوایان نیز کماکان تعطیل خواهد بود.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان هم اکنون حدود 85 هزار نفر در این استان معادل 8.5 درصد جمعیت در کتابخانه های عمومی عضو هستند که این میزان بیش از 2 برابر میانگین کشوری است.

در استان زنجان 97 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که 36 باب از این کتابخانه ها در مناطق روستایی واقع است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2734

به "خبرنگاران کتابخانه های عمومی زنجان از ابتدای تیر بازگشایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتابخانه های عمومی زنجان از ابتدای تیر بازگشایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید