خسارت 5میلیارددلاری لبنان از انفجار بیروت، تحقیقات درباره انفجار شروع شد

به گزارش مجله بای بلاگ، کارشناسان و مسئولان سیاسی لبنان خسارت واردآمده به این کشور در نتیجه انفجار بزرگ دیشب را بالغ بر 5میلیارد دلار ارزیابی می نمایند، این در حالی است که هنوز اجساد بعضی از قربانیان انفجار در دریا پخش است.

خسارت 5میلیارددلاری لبنان از انفجار بیروت، تحقیقات درباره انفجار شروع شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مروان عبود استاندار بیروت در گفتگوی رادیویی اعلام کرد که آمار دقیقی در مورد مفقودان انفجار بندر بیروت وجود ندارد. وی تأکید کرد که در زمان حاضر هزاران نفر از مردم در خارج از منازل خود به سر می برند.

وی ضمن درخواست از مردم لبنان برای همبستگی بیشتر با یکدیگر در ادامه اظهارات خود اعلام کرد که راه اندازی مجدد بندر بیروت در کوتاه مدت مشکل به نظر می رسد و این موضوع تأثیر منفی در معیشت لبنانی ها خواهد داشت.

منابع نظامی به شبکه تلویزیونی ام تی وی گزارش دادند که اجساد بعضی از قربانیان حادثه انفجار دیروز در بیروت همچنان در دریا پخش است.

سازمان هواشناسی لبنان نیز اعلام کرد که مردم بیروت از رفتن به مناطق کوهستانی شمال منطقه انفجار خودداری نمایند، چرا که این منطقه در معرض بیشترین گازهای منتشرشده از انفجار است که استنشاق زیاد آن زیان آور است.

پایگاه خبری النشره در گزارشی اعلام کرد که تحقیقات در مورد انفجار بندر بیروت توسط غازی العریضی وزیر کار سابق و حسن قریطم رئیس سابق سرمایه گذاری در بندر بیروت شروع شده است.

مروان عبود استاندار بیروت نیز حجم خسارت های واردآمده به پایتخت لبنان را بین 3 تا 5 میلیارد دلار و حتی بیشتر ارزیابی کرد. وی در اظهاراتی تأکید کرد که تیم اطفای حریق در بیروت از وجود آتش در بندر آگاه می گردد و در زمان ورود به محل آتش سوزی انفجار بزرگ رخ می دهد.

وی در مورد انبار شدن حجم بزرگ مواد منفجره در این انبارها به وجود گزارش های امنیتی در سال 2014 و هشدار نسبت به بروز انفجار در بیروت اشاره و تأکید کرد که مواد مذکور از سوی دادگستری مصادره شده بود و به صورت خطرناک در این مراکز انباشت شده بود.

+

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3544

به "خسارت 5میلیارددلاری لبنان از انفجار بیروت، تحقیقات درباره انفجار شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 5میلیارددلاری لبنان از انفجار بیروت، تحقیقات درباره انفجار شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید