عوارض مصرف آنتی بیوتیک در نوزادان

به گزارش مجله بای بلاگ، نتایج یک تحقیق نشان می دهد که مصرف داروهای آنتی بیوتیک در نوزادان می تواند با بروز آلرژی، آسم و دیگر بیماری ها مرتبط باشد.

عوارض مصرف آنتی بیوتیک در نوزادان

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، آنالیز ها حاکی از آن است که بچه ها کمتر از دو سال که داروی آنتی بیوتیک مصرف می نمایند بیشتر محتمل است در سال های بعد به آلرژی، آسم و دیگر بیماری ها دچار شوند.

در این آنالیز آمده است: بچه ها و نوزادانی که یک دوز آنتی بیوتیک دریافت نمایند بیشتر محتمل است بعدها به بیماری آسم، اگزما، تب یونجه، آلرژی غذایی، بیماری سلیاک، مسائل وزن و چاقی و نیز اختلال کم توجهی-بیش فعالی مبتلا شوند.

این مطالعه نشان داد که چندین روش درمانی آنتی بیوتیکی در بچه ها کمتر از دو سال، با خطر ابتلا به چندین بیماری در کودک همراه است که این بیماری ها با توجه به جنسیت، سن، نوع دارو و دوز مصرفی متفاوت است.

محققان مرکز مایوکلینیک تاکید کردند این مطالعه، ارتباط این شرایط و نه علت بودن آن را نشان می دهد. یافته های بدست آمده فرصتی را برای هدف گیری تحقیقات آینده به منظور معین روینمودهای مطمئن و ایمن برای زمانبندی، دوز و انواع آنتی بیوتیک مصرفی در این گروه سنی بچه ها فراهم می نماید.

در این آنالیز اطلاعات بیش از 14 هزار و 500 کودک مورد مطالعه نهاده شد. حدود 70 درصد از این بچه ها حداقل یک آنتی بیوتیک و بیشتر آنان، چندین آنتی بیوتیک مصرف نموده اند.

محققان مشاهده کردند در میان بچه های که یک یا دو نسخه آنتی بیوتیک دریافت نموده اند تنها دختران به طور قابل توجهی در معرض خطر ابتلا به آسم و سلیاک بوده اند. این درحالیست که دریافت سه یا چهار نسخه آنتی بیوتیک با خطر بروز بیماریهای آسم، اگزما و چاقی در دختران و پسران همراه بوده است.

همچنین دریافت پنج نسخه یا بیشتر از این داروها به طور چشمگیری می تواند با خطر ابتلا به آسم، التهاب مخاط بینی آلرژیک (رینیت آلرژیک)، اضافه وزن، چاقی و اختلال کم توجهی-بیش فعالی در نوزادان پسر و دختر همراه باشد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5062

به "عوارض مصرف آنتی بیوتیک در نوزادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض مصرف آنتی بیوتیک در نوزادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید