مبازه رباتیک اهالی نیویورک با ویروس کرونا شروع شد

به گزارش مجله بای بلاگ، اهالی نیویورک این روزها شاهد حضور یک ربات آگاهی بخش هستند که با گردش در سطح شهر به مردم هشدار می دهد چگونه باید مراقب سلامتی خود باشند. این ربات به سرعت بین مردم محبوب شده است.

مبازه رباتیک اهالی نیویورک با ویروس کرونا شروع شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از نیویورک پست، این ربات در سطح شهر نیویورک حرکت نموده و ضمن تعامل با مردم، آنها را درباره ویروس کرونا مطلع می نماید. تا این لحظه حداقل11 نفر در ایالات متحده بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند و در کل این کشور 160 مورد ابتلا شناسایی شده است.

این ربات هوشمند و مطلعی بخش محصولی از کمپانی مستقر در فیلادلفیا به نام Promobot است. این ربات نه تنها بین مردم ماسک های صورت پخش می نماید، بلکه به آنها اطلاعاتی درباره COVID-19 می دهد. اکنون نیویورکی ها می توانند به جای شبکه های اجتماعی یا تماشای تلویزیون، به وسیله تعامل با این ربات به دقیق ترین اطلاعات دست پیدا نمایند.

به گفته وب سایت شرکت رباتیک Promobotاین شرکت ربات های خدماتی برای تجارت می سازد. در اوایل ماه گذشته ، رویترز گزارشی از ربات این شرکت را پخش نموده بود. در شرکت Promobot چند مدل مختلف ربات وجود دارد، اما اکنون مدلV.4 روانه نیویورک شده است. V.4 با مردم ارتباط برقرار می نماید ، به طور خودران حرکت می نماید و با سیستمهای شخص ثالث نیز ارتباط برقرار می نماید. این ربات برای تصمیم گیری نیازی به اپراتور انسانی ندارد.

افرادی که در حال پیاده روی هستند می توانند پرسشنامه هایی را در صفحه لمسی این ربات پر نمایند. اولگ کیورکوتسف ، دبیر ارشد بخش برنامه این ربات گفت: ما یک نرم افزار ویژه برای تشخیص علائم کرونا طراحی نموده ایم که در این ربات قرار گرفته است.ما در کوشش بودیم تا در خصوص ویروس به مردم اطلاعات دهیم.

البته این ربات در واقع COVID-19 را تشخیص نمی دهد اما علائم مربوط به کرونا را تعیین می نماید. افراد با ثبت اطلاعات در پرسشنامه متوجه می شوند کرونا دارند یا خیر. البته بعضی کارشناسان می گویند، صفحه نمایش لمسی می تواند باکتری ها را حمل کند و کاربران نباید روی صفحه نمایش این ربات دست بمالند مگر این که فورا دست های خود را ضدعفونی نمایند. با توجه به این که به نظر نمی رسد که صفحه نمایش بین هر بار استفاده ربات توسط کاربران تمیز گردد، می تواند به منبع احتمالی دیگری برای گسترش کرونا تبدیل گردد.

گفته می گردد که این ربات می تواند با چهره ای محبت آمیز و خندان ماسک های صورت را بین افراد توزیع کند (حتی اگر ماسک ها راهی مؤثر برای جلوگیری از COVID-19 نباشد). در کنار صفحه لمسی ، این ربات از پرینتر حرارتی ، سنسور سه بعدی ، سیستم بررسی فیلم ، درگاه USB و موارد دیگر بهره می برد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: انتخاب
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1072

به "مبازه رباتیک اهالی نیویورک با ویروس کرونا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبازه رباتیک اهالی نیویورک با ویروس کرونا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید