مزیت تحریم های آمریکا برای ترکیه؛ ساخت سامانه پرتاب موشک ناو جنگی

به گزارش مجله بای بلاگ، رسانه های خبری ازموفقیت ترکیه در ساخت و توسعه سامانه پرتاب موشک بومی بر ناوهای جنگی خبر دادند.

مزیت تحریم های آمریکا برای ترکیه؛ ساخت سامانه پرتاب موشک ناو جنگی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران،یک وبگاه آمریکایی گزارش داد که پس از تحریم های آمریکا علیه ترکیه، اینک این کشور در صدد ساخت سامانه پرتاب موشک دریایی است و تا چندی دیگر این سامانه عملیاتی می گردد.

وبگاه احوال به نقل از دیفنس نیوز نوشت شرکت ساخت تجهیزات دفاعی روکتسان ترکیه اعلام نموده که در حال ساخت سامانه پرتاب موشک عمودی بریک ناوچه ترکیه است.

ترکیه پیشتر قصد داشت سیستم ع پرتاب پرتاب موشک ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا را خریداری کند. این گزینه پس از اعمال تحریم های ایالات متحده علیه ترکیه در ماه دسامبر گذشته به علت خرید موشک های پیشرفته دفاع هوایی اس-400 ساخت روسیه به وسیله آنکارا از دستور کار خارج شد.

اسماعیل دمیر از مقام های وزارت دفاع ترکیه گفته بود که آنکارا مجهز به سامانه پرتاب عمودی موشک بومی خواهد شد.

یک منبع نظامی در این زمینه گفت: این سامانه پرتاب موشک قادر به پرتاب موشکهای بومی از جمله خانواده موشک های زمین به هوای هیراس و موشکهای ضد کشتی آتماکا خواهد بود. ترکیه در دهه گذشته تجربه کافی در زمینه فراوری سامانه پرتاب موشک بومی را به دست آورده است.

دیفنس نیوز در پایان نوشت که ترکیه احتمالاً دو موشک سطح به هوا ساخت خود را چندی دیگر آزمایش می نماید.

دستیابی ترکیه به سامانه اس-400 ساخت روسیه در ژوئیه 2019 باعث ایجاد گسست جدی در روابط با واشنگتن شد. آمریکا مدعی است که این سامانه دفاع موشکی زمین به هوا با فناوری ناتو ناسازگار و تهدیدی برای این ائتلاف است. ایالات متحده هم در مقابل از حضور ترکیه در برنامه ساخت جنگنده اف-35 واکنش نشان داد و علاوه بر این تحریم هایی را بر بعضی شرکت های ترکیه اعمال کرد. حضور نظامیان آمریکایی در پایگاه نظامی اینجرلیک و همکاری های دفاعی دو کشور در ناتو روابط نظامی و سیاسی میان واشنگتن و آنکارا را پیچیده تر نموده است.

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اخیرا در مراسم افتتاح تاسیسات دریایی گفت: همواره یافتن راه چاره های معقول و منطقی امکان پذیر است. سهم ترکیه در همکاری با ناتو و ناتو با ترکیه بسیارعمیق تر و جامع تر از جنگنده های اف-35 و سامانه دفاع موشکی اس-400 است.

وزیر دفاع ترکیه اضافه نمود: محافظت از کشورمان و 84 میلیون شهروند برابر هرگونه تهدید هوایی، هدف اصلی ترکیه در دستیابی به این سامانه ها بود.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7864

به "مزیت تحریم های آمریکا برای ترکیه؛ ساخت سامانه پرتاب موشک ناو جنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزیت تحریم های آمریکا برای ترکیه؛ ساخت سامانه پرتاب موشک ناو جنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید