مصر ماهیت شورای ریاستی لیبی را به چالش کشید

به گزارش مجله بای بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه مصر به بیانیه شورای ریاستی لیبی علیه سخنان عبدالفتاح السیسی پاسخ داد.

مصر ماهیت شورای ریاستی لیبی را به چالش کشید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از بیانیه شورای ریاستی لیبی مستقر در طرابلس، علیه سخنان عبدالفتاح السیسی، سخنگوی وزارت خارجه مصر در صفحه توئیتر خود به این بیانیه پاسخ داد.

احمد حافظ در صفحه توئیترش نوشت: شورای ریاستی لیبی کیست که امروز درباره مصر بیانیه داده است؟ آنچه می دانیم این است که این شورا از 9 نفر تشکیل شده است... این افراد اکنون کجا هستند؟.

شورای ریاستی لیبی به ریاست فایز السراج روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه ای، سخنان عبدالفتاح السیسی را دخالت در امور داخلی لیبی دانست و گفت: دولت وفاق ملی این حق را به حکومت مصر می دهد که در پی تأمین امنیت ملی خود باشد اما هرگونه تهدیدی را که متوجه حاکمیت لیبی گردد نمی پذیرد.

السیسی روز گذشته در سخنانی در نشست جوانان دنیا در شهر شرم الشیخ گفت: دولت لیبی اراده ای ندارد و اسیر تشکیلات تروریستی شده و جهت دخالت های مستقیم در لیبی را باز گذاشته است.

او با ادعای اینکه مصر قدرت دخالت مستقیم در لیبی را دارد اما این کار را نمی کند، گفت که مصر به روابط خود با مردم لیبی احترام می گذارد.

شورای ریاستی لیبی و دولت وفاق ملی و شورای عالی حکومتی هم اکنون تنها نهاد در این کشور هستند که سازمان ملل آن ها را به رسمیت می شناسد. این سه نهاد در پی توافق 17 دسامبر 2015 در شهر الصخیرات لیبی و با حضور نماینده سازمان ملل با هدف خاتمه درگیری ها، شکل گرفتند. فایز السراج رئیس شورای ریاستی و نخست وزیر دولت وفاق ملی است.

بحران لیبی و درگیری میان دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج با شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر، به محلی برای درگیری های نیابتی میان میان مصر، امارات از یک سو و ترکیه و قطر از سوی دیگر تبدیل شده است. همزمان با امضای تفاهمنامه همکاری نظامی-امنیتی دریایی میان آنکارا و طرابلس و ارسال تجهیزات نظامی از ترکیه به لیبی، دولت های امارات و مصر نیز یاری های تسلیحاتی خود از خلیفه حفتر را افزایش داده اند.

هفته گذشته پس از گذشت هشت ماه از ناکامی نیروهای تحت امر خلیفه حفتر برای تسلط بر شهر طرابلس، حفتر مدعی شد که نیروهای او عملیات گسترده دیگری را شروع خواهند کرد.

ص

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 40

به "مصر ماهیت شورای ریاستی لیبی را به چالش کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر ماهیت شورای ریاستی لیبی را به چالش کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید