واکنش حزب الله عراق به صدور عفو نظامیان آمریکایی توسط ترامپ

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، گردانهای حزب الله عراق در بیانیه ای به عفو قاتلان غیرنظامیان عراقی از سوی دونالد ترامپ واکنش نشان داد و اظهار داشت: دولت شرور آمریکا به تحقیر و پایمال کردن کرامت ملت ما ادامه می دهد. عفو گروه وابسته به بلک واتر که کشتار میدان النسور در بغداد را انجام دادند اقدامی ظالمانه است.

واکنش حزب الله عراق به صدور عفو نظامیان آمریکایی توسط ترامپ

گردانهای حزب الله عراق بیان نمود: این عفو میزان دشمنی آمریکا با ملت ما و سیاست زورگویانه آمریکا را نشان می دهد. آمریکا در توهم به سر می برد که گمان می نماید ما جنایاتش را فراموش نموده ایم یا از حق خود در قصاص از قاتلان می گذریم.

در این بیانیه همچنین آمده است: این دولت شیطانی در توهم است که فکر کند ما انتقام خون شهیدان ما که دیر یا زود رخ خواهد داد، فراموش خواهیم کرد. همه گروههای سیاسی و مردمی و دستگاههای دولتی باید به مقابله با اقدام آمریکا برخیزند. باید اقدامات قضایی برای محاکمه آمریکا به خاطر همه جنایاتش انجام گردد.

گردان های حزب الله عراق بیان نمود: باید اقدامات مربوط به محاکمه آمریکا به خاطر جنایات بزرگش در هدف قرار دادن فرماندهان پیروزی و رزمندگان قهرمان ما اجرایی گردد. ما بر ضرورت اقدام جدی برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق برای ممانعت از تکرار جنایاتش علیه ملت ما تاکید داریم و خواهان این اقدام جدی برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق هستیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دستور عفو نظامیان آمریکایی را داده است که در ماجرای معروف به شرکت امنیتی بلک واتر در عراق به قتل 14 غیرنظامی عراقی دخیل هستند.

این نظامیان در ماجرای رسوایی بلاک واتر در عراق دخیل بوده اند.

این رسانه عراقی گزارش داد: انتظار می رود که این تصمیم ترامپ سروصدای زیادی به پا کند به ویژه در شرایطی که ترامپ از شکست در انتخابات خودداری می نماید اما وی باید در 20 ژانویه آینده کاخ سفید را ترک کند.

نظامیانی که ترامپ آنها را مورد عفو قرار داده است در قتل عراقی ها در سال 2007 دخالت داشته اند از جمله نیکلاس سلاتن که محکوم به زندان ابد شده بود. این نظامیان متهم به تیراندازی در میدان شلوغ النسور در بغداد در 16 سپتامبر 2007 هستند. شرکت امنیتی آمریکایی بلک واتر در ‪ 25‬ شهریور ماه سل 1386 در میدان نسور در غرب بغداد ‪ 17‬ شهروند بی گناه عراق را بدون هیچ توجیهی در خیابان و درانظار عمومی به گلوله بست و کشت و ‪ 27‬ تن را زخمی کرد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5484

به "واکنش حزب الله عراق به صدور عفو نظامیان آمریکایی توسط ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش حزب الله عراق به صدور عفو نظامیان آمریکایی توسط ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید