پژوهش غیرکاربردی و غیرنافع در دنیا وجود ندارد ، هر تحقیق برای حل یک چالش

به گزارش مجله بای بلاگ، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با تأکید بر اینکه تحقیق و پژوهش بدون هدف وجود ندارد، گفت: هر تحقیق با هدف حل یک مسئله بنیادی یا چالش روز صورت می گیرد.

پژوهش غیرکاربردی و غیرنافع در دنیا وجود ندارد ، هر تحقیق برای حل یک چالش

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حسین نادری منش عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در برنامه رادیویی گفت وگوی علمی با بیان اینکه در فرهنگ کشورمان از گذشته تا به امروز توصیه شده است هیچ گاه بدون تفکر و تفحص نباید اقدامی کرد، گفت: این تفکر و تفحص در زبان امروز همان پژوهش و تحقیق عنوان می شود. به دلیل اهمیت و رشد جدی آموزش های عالی کشور، بخش های مختلف نهاد آموزش به ویژه آموزش عالی نیازمند فعالیت های پژوهشی جداگانه هستند.

وی به پژوهش کاربردی و بنیادین نیز اشاره و شرح داد: هیچ پژوهشی نمی تواند دارای هدف و کاربردی نباشد و مسئله زمان رسیدن به کاربرد در امر پژوهش است و در حقیقت پژوهش در هر رشته و زمینه ای که صورت بگیرد، کاربردی خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس از تقسیم تحقیقات و پژوهش در موسسات آموزشی به دو دسته گفت و گفت: یک دسته، مربوط به تحقیقاتی می شود که با هدف حل مسائل عمیق تر و بنیادی تر صورت می گیرد و عموماً اگر خیلی عمیق باشند، 20 الی 30 سال دیگر وارد فاز بهره وری و کاربردی می شود. اگر تحقیق در حوزه دانش های بینابینی باشد، حدوداً 10 تا 20 سال برای دستیابی به نتیجه زمان می برد.

وی ادامه داد: اگر پژوهش فن کاربردی مانند مهندسی باشد، می تواند به صورت آنی صورت بگیرد و اگر با هدف توسعه یک مسئله انجام شود، بین 3 تا 7 سال زمان نیاز دارد تا امر پژوهش به هدف و کاربرد خود دست یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با تأکید بر اینکه تحقیق و پژوهش بدون هدف وجود ندارد، اعلام کرد: علمی که نافع نباشد وجود ندارد و هر تحقیق و پژوهشی باید هدف حل یک مسئله بنیادی یا چالش روز صورت می گیرد و بنابراین ماهیت پژوهش دارای ثمر و کاربرد است.

نادری منش در عین حال اشاره کرد: پژوهش کاربردی به صورت مصطلح، زمانی به کار برده می شود که محققین قصد داشته باشند خیلی سریع تر به هدف علمی خود دست یابند و امروز در کشور نیاز داریم در حوزه پژوهش معین کنیم قصد داریم تحقیقات بنیادین را در دستور کار قرار دهیم و یا تحقیقات با هدف آنی مورد توجه قرار گیرد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2658

به "پژوهش غیرکاربردی و غیرنافع در دنیا وجود ندارد ، هر تحقیق برای حل یک چالش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش غیرکاربردی و غیرنافع در دنیا وجود ندارد ، هر تحقیق برای حل یک چالش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید