چرا مرغ با نرخ بالاتر از مصوب در بازار عرضه می شود؟

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی بیان نمود با توجه به عدم تعهدات دولت به تامین نهاده های دامی، امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب وجود ندارد.

چرا مرغ با نرخ بالاتر از مصوب در بازار عرضه می شود؟

به گزارش خبرنگاران، محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 16 هزار و 800 تا 17 هزار و 500 تومان، مرغ آماده به طبخ درب کشتارگاه 23 هزار و 370 تا 25 هزار و 300 تومان و در خرده فروشی ها 28 تا 30 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه عرضه مرغ با نرخ مصوب 20 هزار و 400 تومان وجود ندارد، افزود: تا به امروز دولت به تعهدات خود مبنی بر تامین کامل نهاده های دامی با نرخ مصوب عمل نکرده که با این وجود مرغدار مجبور به تامین از بازار آزاد شده است که اختلاف چشمگیر قیمت ذرت و کنجاله با نرخ مصوب و همچنین افزایش 20 تا 30 درصدی کرایه حمل، هزینه هایی به تولیدکننده تحمیل کرده است. در این شرایط عرضه با نرخ مصوب ، ناپایداری تولید و خروج مرغداران از گردونه تولید را به همراه دارد.

کمالی سروستانی درباره آینده بازار مرغ اعلام کرد: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود که قیمت مرغ تا پایان هفته نوسان چندانی نداشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر 85 درصد ذرت و 55 درصد کنجاله سویا با نرخ مصوب تامین شود، امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب در بازار وجود دارد.

وی نرخ کنونی هر کیلو ذرت را 3 هزار و 800 تا 4 هزار تومان و کنجاله سویا را 11 هزار و 500 تا 13 هزار تومان اعلام کرد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران با اشاره به واگذاری وظایف تنظیم بازار مرغ به وزارت جهاد کشاورزی در حوزه قیمت اعلام کرد: از ابتدا مخالف قیمت گذاری وزارت صمت بودیم و پیش بینی می شود که با واگذاری وظایف بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی مسائل مرتفع شود.

وی ادامه داد: اگر تعزیرات به صورت دستوری مرغداران را مجبور به عرضه مرغ با نرخ مصوب کنند، مرغداران تمایلی به جوجه ریزی نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه قیمت ذرت و کنجاله سویا در بازار آزاد همچنان بالاست، اعلام کرد: با توجه به آنکه اسامی برخی مرغداران در سامانه بازارگاه نیست و تا به امروز سهمیه ای برای آن ها در نظر گرفته نشده است، توزیع از طریق سامانه بازارگاه تاثیری در بازار نداشته است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین شرایط عرضه مرغ به بازار اعلام کرد: هم اکنون عرضه مرغ به بازار به حدی نیست که بازار اشباع باشد.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه مرغداران با احتیاط جوجه ریزی می کنند، گفت: اگر نهاده های دامی تامین شود، میزان جوجه ریزی به 110 تا 120 میلیون قطعه می رسد.

این مقام مسئول از ثبات قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه یک هزار و 730 تومان است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4880

به "چرا مرغ با نرخ بالاتر از مصوب در بازار عرضه می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مرغ با نرخ بالاتر از مصوب در بازار عرضه می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید