کتاب معجزه توجه آگاهی نقد و آنالیز می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه شنبه 21 مرداد ساعت 16 به نقد و آنالیز کتاب معجزه توجه آگاهی نوشته تیک نات هان با ترجمه مرتضی کشمیری و پیوند جلالی اختصاص دارد که با حضور لادن فتی، مرتضی کشمیری و سیاوش نیک پور در مرکز فرهنگی شهرکتاب به صورت مجازی برگزار می گردد.

کتاب معجزه توجه آگاهی نقد و آنالیز می گردد

توجه مطلعی (مایندفولنس) را مطلعی از تجربه حاضر همراه با پذیرش آن دانسته اند. همچنین آن را نوعی خاص از توجه کردن معرفی نموده اند؛ توجه کردنی عمدی، بدون قضاوت و در لحظه حال. تعریف دیگری که برداشتی شفاف از توجه مطلعی فراهم می نماید این است که آن را مطلعی از تجربه، بدون ترجیح دادن تجربه ای دیگر بر تجربه حاضر، بدانیم. آیا بدون توجه کردن ـ آن هم توجه عمدی، بدون قضاوت و در لحظه حال ـ می توان خوب زیست؟ آیا می توان بدون حضور داشتن و مطلع بودنی که از این شکلِ خاص توجه کردن حاصل می گردد، زندگی را در تمامیت و ارتباط درونی بین اجزایش زیست؟

معجزه توجه مطلعی از اولین کتاب هایی است که این نوع زیستن و تکنیک های پرورش دادن آن را از زبان راهبی ویتنامی به جهانیان معرفی کرد. این کتاب خواننده امروزی خود را به سرچشمه ها می برد؛ آنجا که توجه مطلعی و تکنیک های پرورش آن در خدمت خوب زیستن اند، جایی که نسیمی خنک می وزد و این جملات به گوش می رسند: چایت را بنوش و همچو رود جاری شو.

علاقه مندان می توانند این نشست را از اینستاگرام این مرکز به نشانی Instagram/bookcityculturalcenter به صورت زنده پیگیری نمایند

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3587

به "کتاب معجزه توجه آگاهی نقد و آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب معجزه توجه آگاهی نقد و آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید