کشف آنتی بادی مانع ابتلا به کرونا توسط پژوهشگران چینی

به گزارش مجله بای بلاگ، یک گروه از پژوهشگران چینی اعلام کردند یک نوع آنتی بادی مونوکلونال انسانی مانع آلایندگی ویروس کووید-19 کشف نموده اند که احتمالا می تواند برای توسعه دارو و واکسن بیماری کووید- 19 مورد استفاده قرار گیرد.

کشف آنتی بادی مانع ابتلا به کرونا توسط پژوهشگران چینی

رادیو بین المللی چین، پژوهشگران تعدادی از دانشگاه ها، انستیتوها و بیمارستان های چین در این پروژه تحقیقاتی شرکت نموده و از سلول های تک هسته ای خون محیطی فردی سالم که به کرونا مبتلا و بعدها درمان شده است، 4 نوع آنتی بادی مونوکلونال انسانی که می تواند ویروس کووید-19 را خنثی کند به دست آورده اند.

گزارش می افزاید در این میان، دو نوع آنتی بادی 38B و 4H می تواند جلوی پیوند حوزه اتصال گیرنده پروتئین اسپایک ویروس کووید-19 به آنزیم مبدل آنژیوتانسین (2ACE) گیرنده را بگیرد.

تحقیقات گذشته نشان می دهد ویروس کووید-19 با پیوند حوزه اتصال گیرنده پروتئین اسپایک خود به آنزیم مبدل آنژیوتانسین (2ACE) سلول بدن انسان، فرد را آلوده می نماید.

آزمایش ها روی موش نشان می دهد آنتی بادی 38B و 4H می تواند مقدار ویروس کووید-19 آلاینده در ریه های موش را به شدت کاهش دهد انتظار می رود در صورت استفاده همزمان از همه این دو نوع آنتی بادی در دارو یا واکسن، تاثیرگذاری آن حتی آشکارتر گردد.

محققان اظهار نموده اند این دو نوع آنتی بادی می تواند برای توسعه واکسن مورد استفاده قرار گیرد و زمینه را برای توسعه واکسن کرونا نیز هموار نموده است.

در حال حاضر، شرکت های داروسازی در کوشش هستند تا این کشف جدید را به محصولات دارویی به منظور درمان بیماران کرونا تبدیل نمایند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2226

به "کشف آنتی بادی مانع ابتلا به کرونا توسط پژوهشگران چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف آنتی بادی مانع ابتلا به کرونا توسط پژوهشگران چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید