12 نشانه برای خداحافظی با تلفن همراه قدیمی

به گزارش مجله بای بلاگ، تلفن های همراه اگرچه برای مدتی نسبتاً طولانی قابل استفاده هستند اما دیر یا زود دچار فرسودگی می شوند. اگر تلفن همراه شما هر یک از نشانه های زیر را داشته باشد ممکن است دچار نقص شده و احتیاج به تعویض داشته باشد.

12 نشانه برای خداحافظی با تلفن همراه قدیمی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، در شرایط فعلی تلفن های هوشمند کالای گرانی محسوب می شوند؛ برای همین افراد تمایل دارند تا آنجا که می توانند از آن ها کار بکشند. عمر مفید یک تلفن حدود سه سال است. اگرچه نگه داشتن یک گوشی برای مدت طولانی می تواند راه خوبی برای کاهش هزینه ها باشد اما بعد از گذشت این مدت تلفن به سمت فرسوده شدن می رود.

برای مثال کاهش کیفیت صدا، کند شدن پردازش، مسائل امنیتی و... اتفاقاتی است که ممکن است برای تلفن همراه شما بیفتد. این دوازده نشانه در کنار هم یا به تنهایی می تواند زنگ خطری برای خرابی تلفن همراه شما باشد و بهتر است قبل از اینکه تلفن شما به طور کلی از کار بیفتد و اطلاعات خود را از دست بدهید، آن را عوض کنید.

1- باتری؛ عذاب آورترین مشکل

اگر باتری شما سریع تخلیه می گردد و مدام باید آن را شارژ کنید این یعنی باید باتری را تعویض کنید. اگر باتری شما قابل تعویض نیست یعنی وقت آن رسیده است که یک گوشی جدید بخرید.

2- چالش با میکروفون

ممکن است با این مشکل روبرو شوید که در تماس دریافت دچار مشکل شوید به این معنی که کسی که آن طرف خط است صدای شما را نمی شنود. اگر مشکل از آنتن دهی نباشد یعنی میکروفون شما ایراد دارد. قطع مداوم صدا و نامفهوم شدن صدای شما برای دیگران نشانۀ اصلیِ خرابی میکروفون است.

3- عدم پشتیبانی از VoLTE

از قلم نیاندازید که خدمات 3G بزودی به انتها میرسند. یک نظر سنجی در اوایل 2020 نشان داد که 79 درصد مردم نمی دانند بزودی خدمات 3G انتها می یابند و گوشی هایی که قابلیت استفاده LTE را نداشته باشند عملاً بلا استفاده خواهند شد. به تنظیمات اتصال اینترنت خود بروید بعضی از گوشی ها تنظیمات LTE را دارند اما خاموش است. اگر این تنظیمات را ندارید یعنی گوشی شما بزودی در استفاده از اینترنت دچار مشکل خواهد بود.

4- خرابی صفحۀ لمسی

گاهی حس می کنید که عملکرد صفحۀ لمسی تناسبی با فشار انگشت شما ندارد و احتیاج به فشار بیشتر دارد، یا از لمس شما فرمان نمی برد. این یعنی باید صفحۀ نمایش را تعویض کنید. البته گاهی وقت ها این تعویض ممکن نیست و یا هزینه تعویض اصلاً به صرفه نیست. این یعنی باید گوشی جدیدی بخرید.

5- وقتی سرویس کردن کاری از پیش نمی برد

کارهایی مانند تمیز کردن درگاه شارژ تلفن همراه، رطوبت گیری آن و تمیز کردن بلندگوها می تواند عمر گوشی را بالاتر ببرد. اما گاهی این سرویس ها پاسخگو نیست. این یعنی گوشی شما عمرش را نموده است و بهتر است عوض گردد.

6- خاموش و روشن شدن های ناگهانی

گاهی وقت ها خاموش و روشن شدن ناگهانی گوشی به معنای وجود بدافزار است یا حتی ممکن است هکرها به تلفن همراه نفوذ نموده باشند. برای حل این مشکل، تلفن همراه خود را با نرم افزارهای ضد بدافزار اسکن کنید. اگر تلفن همراهتان بدافزار ندارد و مدام خاموش و روشن می گردد این یعنی عمر گوشی شما تمام شده است.

7- به روز نشدن سیستم عامل

وقتی گوشی شما نمی تواند سیستم عامل خود را به روز کند این یعنی در معرض خطرات امنیتی زیادی قرار می گیرید. وقتی مدل تلفن همراه شما قدیمی باشد، سیستم عامل آن نیز به روز رسانی نمی گردد. جدیدترین سیستم عامل برای تلفن همراه خود را در اینترنت جست وجو کنید، سپس به تنظیمات بروید و ببینید آیا از جدیدترین بروزرسانی استفاده می کنید یا نه. در صورت به روز نشدن سیستم عامل تلفن همراه در کنار مسائل امنیتی، برنامه های به روزی نخواهید داشت و به مرور زمان کار کردن با آن طاقت فرسا می گردد.

8- تعمیرناپذیر شدن تلفن همراه

اگر برای یافتن یک تعمیرکار یا نمایندگی برای تعمیر تلفن همراه خود به مشکل خورده اید و همه آن را قدیمی می دانند، این یعنی گوشی شما عمرش را نموده است. و اگر خراب شده است کاری نمی توان برایش انجام داد.

9- مشکل در دوربین عکاسی

اگر دوربینتان درست کار نمی کند، در بزرگنمایی مشکل دارد و عکس های بی کیفیت می گیرد این یعنی گوشی شما مشکل جدی دارد. امروزه گوشی های دیجیتال کیفیت بالایی در عکس برداری دارند و اگر مشکل دوربین از کیفیت دوربین شما نیست یعنی دوربین خراب شده است. توانایی فعلی تلفن همراه خود را در عکاسی با مشخصات کارخانه ای آن مقایسه کنید، اگر عکسی که می گیرد با قابلیتی که برای آن ثبت شده است همخوان نیست این یعنی تلفن همراه دچار مشکل است.

10- آسیب دیدگی اجزای داخلی

نشانه های مختلفی برای خرابی داخلی وجود دارد، از خرابی پیکسل و سیاهی صفحه گرفته تا کیفیت بد صفحۀ لمسی و عکس های بی کیفیت. معمولاً خرابی های داخلی مسائل زیادی درست می نمایند و تعمیرشان چندان راهگشا نیست.

11- کمبود فضای ذخیره اطلاعات

اگر همواره درگیر پیدا کردن فضای خالی برای ذخیره اطلاعاتتان در گوشی هستید و باید مدام برنامه حذف و نصب کنید تا فضای کافی پیدا کنید، یعنی احتیاجهایتان با جنس و کیفیت تلفن همراه شما هماهنگ نیست. البته برای داشتن جایی برای ذخیره اطلاعات، می توانید از فضاهای ابری بهره ببرید. فضاهایی مثل گوگل درایو می تواند گزینۀ مناسبی باشد. گوشی های قدیمی 4 تا 8 گیگابایت حافظه داخلی دارند اما این مقدار حافظه با توجه به احتیاجهای روز ما کم است. گوشی های امروزی بین 32 تا 64 گیگابایت حافظه به ما می دهند حتی گوشی هایی با قابلیت های ترابایتی وجود دارد. در هر حال بهتر است احتیاج خودتان را بسنجید و متناسب با آن تلفن همراه انتخاب کنید.

12- مشکل با هدفون

ممکن است فکر کنید که مشکل هدفون چه ارتباطی با خرابی تلفن همراه دارد. اما اگر مجبورید برای شنیدن صدا مدام با هدفون ور بروید تا صدا را بشنوید این یعنی مسئله ای وجود دارد، اگر مشکل از هدفون شما نیست یعنی درگاه ورودی هدفون دچار ایراد است، گاهی با تمیزکردن این مشکل حل می گردد اما اگر با تمیزکردن هم حل نشد یعنی گوشی شما در روزهای انتها عمر خودش است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4900

به "12 نشانه برای خداحافظی با تلفن همراه قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 نشانه برای خداحافظی با تلفن همراه قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید