تعطیلی مدارس فرانسه و بلژیک به دلیل شیوع کرونا

به گزارش مجله بای بلاگ، مدارس فرانسه و بلژیک به دلیل ترس از شیوع بیشتر ویروس کرونا تعطیل اعلام شده است.

تعطیلی مدارس فرانسه و بلژیک به دلیل شیوع کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت فرانسه روز پنجشنبه از افزوده شده 13 مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرده 600 مورد جدید ابتلا به ویروس در این کشور ثبت شده که از میان این افراد 129 نفر تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار گرفته اند.

با احتساب آمار جدید ارائه شده از سوی دولت فرانسه شمار قربانیان بیماری کوید-19 تا شامگاه روز پنجشنبه دوازدهم مارس به 61 نفر افزایش می یابد.

شمار تازه مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در فرانسه روز پنجشنبه بسیار دیرهنگام و همزمان با نطق تلویزیونی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور اعلام شد.

ماکرون در این سخنرانی که وعده آن از دو روز پیش داده شده بود شیوع ویروس کرونا را به عنوان شدید ترین بحران بهداشتی کشورش طی یک قرن گذشته معرفی و تاکید کرد که کلیه مهد کودک ها، مدارس و دانشگاه ها از روز دوشنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد.

به گزارش یورونیوز، رئیس جمهوری فرانسه گفت این کشور با خطرناک ترین بحران بهداشتی یک قرن اخیر روبرو است.

وی تاکید کرد که اولویت اول فرانسه در شرایط کنونی حفاظت از جان افراد آسیب پذیر است. امانوئل ماکرون از تمامی افراد بالای 70 سال، مبتلایان به بیماری های دیابت و سرطان و چاقی مفرط خواست تا حد ممکن از خانه های خود خارج نشوند.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین تاکید کرد که انتخابات شهرداری ها که قرار است دور اول آن روز یکشنبه برگزار شود به تعویق نخواهد افتاد.

ماکرون در بخش دیگری از سخنانش گفت که تمامی مهد کودک ها، مدارس، دبیرستان ها و دانشگاه ها از روز دوشنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند شد.

مدارس، کافه ها و رستوران های بلژیک هم برای مقابله با شیوع نوع جدید ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی بسته خواهند شد.

سوفی ویلمس، نخست وزیر بلژیک روز پنجشنبه با اعلام این خبر شرح داد که برای در پیش دریافت اقدامات احتیاطی و کاستن از خطر گسترش ویروس کرونا کلیه تجمع ها و گردهمایی ها بدون در نظر دریافت تعداد شرکت کنندگان در آن لغو خواهد شد.

نخست وزیر بلژیک که پس از شرکت در نشست ویژه شورای عالی امنیت ملی کشورش در جریان یک کنفرانس خبری در بروکسل سخن می گفت درادامه یادآور شد که بنا به تصمیم اتخاذ شده کلیه مدارس در کل کشور از روز دوشنبه آینده تا روز جمعه سوم آوریل تعطیل می شود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بلژیک تا سرانجام شامگاه روز پنجشنبه دوازدهم مارس 399 نفر و تعداد قربانیان این ویروس 3 نفر اعلام شده است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1207

به "تعطیلی مدارس فرانسه و بلژیک به دلیل شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی مدارس فرانسه و بلژیک به دلیل شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید