خبرنگاران چرا جوانان فرانسوی نسبت به آینده ناامید هستند؟

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران- خبرنگاران- شرایط نابرابر جامعه فرانسه که با بحران کرونا تشدید شده، بیشتر جوانان این کشور را نسبت به داشتن شغل و زندگی مناسب در آینده، ناامید نموده است.

خبرنگاران چرا جوانان فرانسوی نسبت به آینده ناامید هستند؟

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، پیامدهای اقتصادی ناشی از بحران کرونا علاوه بر ایجاد رکود و کاهش درآمدهای شهفرایندان فرانسوی، بازار کار و آینده شغلی جوانان این کشور را نیز دستخوش تغییراتی ناخوشایند نموده است.

نشریه هاندلزبلات آلمان در گزارشی به ناامیدی جوانان فرانسوی از یافتن کار و داشتن درآمد پرداخته و نوشته است: در فرانسه همه از نسل سوخته حرف می زنند. این مربوط به جوانان 18 تا 29 ساله ای است که به دلیل بحران کرونا نمی توانند کاری پیدا نمایند و یا مجبور به ترک تحصیل می شوند ، دوره آموزشی خود را متوقف می نمایند یا تقریباً یک سال است که فقط در دانشگاه به صورت مجازی آموزش می بینند.

اقتصاددانانی مانند امانوئل اوریول از دانشکده اقتصاد تولوز این نگرانی را دارند که پس از چند سال مدارک تحصیلی بسیاری از جوانان به طور قابل توجهی پایین تر از امروز باشد و بیکاری آنها نیز افزایش یابد زیرا تعطیلی های سراسری ناشی از کرونا، به ویژه بر جوانان خانواده های دارای محرومیت اجتماعی و موفقیت تحصیلی آنها تأثیر می گذارد، در حالی که افراد ثروتمند می توانند از فرزندانشان حمایت نمایند.

ژوفری رو دو بزیو رئیس انجمن بازرگانی فرانسه مخالف این نظریه است و می گوید: مطرح کردن مسئله نسل سوخته دور از واقعیت است؛ ما سال جاری بیش از 400 هزار کارآموز داریم ، این رکورد جدیدی است. چگونگی توسعه اقتصاد در سال آینده در حال حاضر به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست ، اما چیزی وجود ندارد که نشان دهد جوانان به سمت آینده ای تاریک پیش می فرایند.

این در حالی است که اگر از خود جوانان بپرسید ، تصویری بسیار تیره از آینده در ذهن خود دارند. آنها شواهدی از این میزان بالای نگرانی را ارائه می دهند: در نظرسنجی های مختلف ، بیش از نیمی از آنها می گویند که جامعه جای مناسب برای آنها ندارد. تقریباً از هر 10 نفر ، 9 نفر فکر می نمایند که باید بدهی های این بحران را طی چند دهه آینده، بپردازند ، از هر 10 نفر ، 8 نفر فکر می نمایند که در آینده زندگی اجتماعی و عاطفی عادی نخواهند داشت. همچنین بیش از نیمی از آنها معتقدند که واقعاً به یک نسل سوخته تعلق دارند.

با این حال به نظر می رسد نامیدن جوانان با عنوان نسل سوخته کمی اغراق آمیز باشد زیرا این بحران تنها مربوط به یک نسل کامل نیست ، بلکه در خصوص بسیاری از کسانی است که امروز در حال آموزش هستند یا به دنبال کار می گردند. این تصویر بسته به زمینه اجتماعی ، نوع دوره آموزشی و صنعت مورد نظر متفاوت است.

سرکله دز اکونومیست مهمترین انجمن اقتصاددانان فرانسه اخیراً میزبان کنفرانسی در این زمینه بود که در آن بسیاری از جوانان نظر خود را اعلام کردند. بر این اساس بیست تا سی درصد جوانان از افسردگی رنج می برند. تعداد قابل توجهی به یاری های غذایی موسسات خیریه وابسته هستند و پول کافی برای زندگی ندارند زیرا شغل های کوچک خود را از دست داده اند.

بلون لاوت که در حال گذراندن دوره پرستاری است در خصوص معنی این بحران برای او و همدوره ای های خود شرح داد: از 15000 تا 20،000 نفر از ما خواسته شد که درس خود را قطع کنیم تا به عنوان یاری اضطراری در بیمارستانهای شلوغ کار کنیم. این در حالی است که بی تجربگی و نداشتن دانش کافی، بسیاری از ما را تحت فشار قرار داده است.

وی با بیان اینکه برای چندین ماه قادر به ادامه تحصیل نبوده اضافه نمود: بدترین چیز این است که ما هنوز نمی دانیم که آیا قادر خواهیم بود که در مقطعی آنچه را از دست داده ایم جبران کنیم یا با دانش ناقص خود مجبور به کار می شویم.

بسیاری از دانشجویان نیز با موانع بزرگی روبرو هستند. هرکسی که سال جاری به دانشگاه آمده است ، هنوز نتوانسته در محیط جدید ادغام گردد و سبک کاری کاملاً متفاوت از مدرسه را اتخاذ کند ، یا حتی دانشجویان دیگری را برای یک گروه مطالعه پیدا کند: دوره ها در بهترین حالت برای کسانی مناسب بودند که در شرف فارغ التحصیلی هستند. اما در میان آنها نیز بسیاری قادر به گذراندن دوره های کارآموزی لازم نبودند ، زیرا تعطیلی ها این کار را غیرممکن می کرد.

دولت بودجه زیادی را برای تشویق کارفرمایان برای ارائه شغل یا کارآموزی علی رغم شرایط نامشخص کنونی تخصیص داده است. این کار احتمالاً تأثیراتی داشته است زیرا در سه ماهه سوم نرخ بیکاری در افراد 15 تا 24 ساله کمتر از 23 درصد بود که فقط سه درصد بالاتر از سال قبل بود. اما باز هم 23 درصد رقم بسیار بالایی است. علاوه بر این بسیاری از یاری های اقتصادی در سال آینده منقضی می گردد و موج گسترده ورشکستگی در شرکت ها در راه است که به طور گسترده فرصت های شغلی را از بین می برد.

در ماه نوامبر 30 درصد ورشکستگی کمتر از سال گذشته رخ داد، نه به این دلیل که اوضاع خیلی خوب است ، بلکه صرفاً به این دلیل که دولت ها به طور عادی کار نمی نمایند و بسیاری از تعطیلات شرکت ها قابل رسیدگی نیستند. این شرایط نشان می دهد اقتصاد در سال 2021 با چه چیزی روبرو خواهد شد.

دنیس فران رئیس موسسه تحقیقات بازرگانی رکسه کد به اصطلاح نسل سوخته اعتقادی ندارد اما با خوش بینی رئیس انجمن اقتصاددانان نیز موافق نیست. وی می گوید: درست است که از نظر آماری، تعداد بیشتری کارآموز وجود دارد ، اما کیفیت آموزش آنها بسیار بدتر است زیرا به وسیله مجازی انجام می گردد. به گفته وی تحقیقات اقتصادی تجربی نشان داده که در بسیاری از موارد اولین نگرش، راستا شغلی آینده را مشخص می نماید: اگر این اتفاق در دوران رونق رخ دهد ، درآمد مادام العمر زیاد است و اگر در زمان بحران باشد، میزان درآمد تا سرانجام عمر کم خواهد بود.

در فرانسه همچنین فرهنگ مدیریتی مشکل دارد. در این کشور به این که افراد با حقوق کم رفته رفته به سمت درآمدهای بیشتر بفرایند، توجهی نمی گردد. فران با انتقاد از این مسئله می افزاید: باورکردنی نیست کسانی که با حداقل دستمزد آغاز به کار می نمایند اغلب دوران کاری خود را نیز با حداقل دستمزد به سرانجام می رسانند.

حتی قبل از بحران کووید-19 ، شرایط بازار کار برای جوانان فرانسوی بدتر شده بود. از این رو نسل کرونا کار سخت تری نسبت به نسل های قبلی خواهد داشت. به ویژه اینکه چشم انداز زندگی بدون دغدغه و تحقق اهداف زندگی برای آنها قطعاً بدتر است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5549

به "خبرنگاران چرا جوانان فرانسوی نسبت به آینده ناامید هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چرا جوانان فرانسوی نسبت به آینده ناامید هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید