نگرانی در خصوص بیمارستان هراسی برخی مبتلایان به کرونا

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در یک ماه گذشته مرکز منتخب کریم آباد دو شیفت شد و ساعت نمونه گیری و ویزیت را افزایش دادیم، تعداد پزشکان مستقر و تیم درمانی را افزایش دادیم که در حال حاضر سه تیم درمانی کامل در حال خدمت به بیماران هستند.

نگرانی در خصوص بیمارستان هراسی برخی مبتلایان به کرونا

دکتر احمد جمالی زاده در گفت وگو با خبرنگاران درباره آخرین شرایط شیوع ویروس کرونا در شهرستان رفسنجان اظهار کرد: متأسفانه کشور ما در مجموع بدترین روزهای کرونایی خود را طی می کند مرگ و میر بالای 400 نفر در 24 ساعت را در این روزها شاهدیم و متاسفانه بیشتر استان های کشور بجز چند استان جنوبی در شرایط قرمز و بحرانی بوده و حجم زیاد بیماران و مراجعه به بیمارستانها مسائلی را برای کادر درمان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه غیر از جنوب استان کرمان که شرایط بهتری دارد بقیه استان شرایط مشابهی دارد و در رفسنجان شرایط فوق حاد کرونایی را شاهد هستیم، اضافه نمود: از هفته اول مهرماه سیر افزایشی را در بیماران و موارد بستری شاهد بودیم، در هفته آخر شهریور متوسط بیماران مثبت در هفته کمتر از 40 نفر بود اما در هفته گذشته نزدیک به 700 مورد مثبت جدید داشتیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 150 نفر با علائم کرونا در بیمارستان بستری اند که تست 114 نفرشان مثبت است که از این تعداد 20 نفر در آی سی یو و با شرایط بحرانی هستند که نیاز به خدمات ویژه دارند.

تمام تخت های اختصاصی به کرونا تکمیل است

جمالی زاده شرح داد: با توجه به اینکه بیماران کرونایی نیاز به اکسیژن دارند ظرفیت اکسیژن بیمارستان هم محدود است و بیش از یک حد امکان بستری وجود ندارد البته این امید را به مردم بدهیم که اقدامات خیلی خوبی در سطح دانشگاه برای افزایش ظرفیت درمانی شهرستان با همکاری وزارت بهداشت، مجتمع مس سرچشمه و خیران اجرا شده که در آینده تخت های آی سی یو و ظرفیت اکسیژن را افزایش خواهد یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه در حوزه سرپایی نیز ظرفیت پذیرش را افزایش داده ایم ادامه داد: تا امروز شرایط خاص بحرانی در حوزه درمان پیدا نکردیم ولی اگر بخواهد به همین منوال فرایند صعودی افزایش پیدا کند،در چند روز آینده کمبود امکانات و بخصوص درگیری کادر بهداشت ودرمان مشکل ساز خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان به اقدامات اخیر ستاد کرونا اشاره کرد و گفت: در کشور هر جا میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط مردم افزایش پیدا کرده به همان نسبت آمار بیماران کاهش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: با توجه به محدودیتهای ایجاد شده در روزهای اخیر و افزایش رعایت پروتکلها توسط همشهریان عزیز قطعا جواب خواهد داد و امیدواریم در روزهای آینده شاهد کاهش موارد ابتلا باشیم.

جمالی زاده با یادآوری اینکه یکی از مسائل ما در بیشتر نقاط کشور بیمارستان هراسی است، گفت: افرادی هستند که با علائم کرونا و حال عمومی بد با اینکه نیاز به بستری در مراکز درمانی دارند اما از رفتن به بیمارستان هراس دارند و در خانه اقدام به درمان می کنند و زمانی به بیمارستان مراجعه می کنند که شاید نتوان اقدام خاصی انجام داد و همین امر موجب افزایش موارد مرگ و میر می شود، لذا اگر این مسئله ادامه داشته باشد مرگ های ناشی از کووید 19 افزایش پیدا می کند لذا به مردم توصیه می کنم هیچ نگرانی از بابت مراجعه به بیمارستان نداشته باشند البته توصیه به مراجعه غیرضروری به بیمارستان نمی شود و ابتدا به مراکز بهداشتی درمانی سرپایی و یا مطب ها مراجعه و در صورت لزوم و وجود علائم خطر با مشورت پزشک به بیمارستان جهت بستری شدن و دریافت خدمات ویژه مراجعه کنند. البته عمده بیماران مبتلا نیاز به بستری نداشته و می توانند در منزل و تحت نظر پزشک خود درمان شوند.

وی در رابطه با اجرای محدودیت ها نیز گفت: اگر قرار است زمانی محدودیت ها برداشته شود به مرور این کار انجام شود و تصور اینکه آمار کاهش پیدا کرده و دیگر خطری وجود ندارد تصور غلطی است لذا هر زمان رفتار های غیر بهداشتی از قبیل نزدن ماسک و شرکت در تجمعات ودورهمی ها در بین مردم یک منطقه وجود داشته باشد میزان بستری و فوتی هم در آن جا افزایش پیدا می کند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور ارمنستان: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان را از ما بخواهید.

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4935

به "نگرانی در خصوص بیمارستان هراسی برخی مبتلایان به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی در خصوص بیمارستان هراسی برخی مبتلایان به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید