وزیر نفت: قرارداد های سازنده ای با ونزوئلا در حوزه انرژی امضا شد

به گزارش مجله بای بلاگ، تسنیم نوشت: جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در حوزه وزارت نفت در بخش های بالادستی و پایین دستی قرارداد های خوبی را در سفر به سه کشور ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه امضا کردیم.

وزیر نفت: قرارداد های سازنده ای با ونزوئلا در حوزه انرژی امضا شد

وی اضافه کرد: از آغاز دولت کارمان را با کشور های آمریکای لاتین آغاز کردیم؛ بحث صادرات نفت خام و میعانات گازی را داشتیم و به پالایشگاه های فراسرزمینی ورود کردیم.

وزیر نفت گفت: بیش از دو میلیون و 800 هزار کالا در حوزه صنعت نفت و گاز به پالایشگاه های ونزوئلا صادرات داشتیم. این کشور بیشترین ذخایر نفتی جهان را دارد و بیش از یک میلیون بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد، اما به علت تحریم های ظالمانه بخش اعظمی از ظرفیت شان زمین مانده بود.

اوجی با بیان اینکه با ورود همکارانمان و نیرو های متخصص در حوزه صنعت نفت به ونزوئلا بخشی از این ظرفیت احیاء شده است، توضیح داد: ما هیچ گونه پرداخت مالی بین دو کشور نداریم بلکه به وسیله تهاتر کار می کنیم و یک بازی برد ـ برد با ونزوئلا داشتیم، بعلاوه در کوبا نیز در حوزه تهاتر نفت با دارو، اقدام خوبی انجام شد و به احیای ظرفیت پالایشگاهی کوبا ورود کردیم.

منبع: فرارو
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8949

به "وزیر نفت: قرارداد های سازنده ای با ونزوئلا در حوزه انرژی امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت: قرارداد های سازنده ای با ونزوئلا در حوزه انرژی امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید