چرا این روزها سرعت اینترنت همراه اول پایین است؟ پای طرح صیانت از فضای مجازی در میان است یا مشکل فنی

به گزارش مجله بای بلاگ، چند روزی است که کاربران از سرعت پایین اینترنت موبایل همراه اول خبر می دهند.

چرا این روزها سرعت اینترنت همراه اول پایین است؟ پای طرح صیانت از فضای مجازی در میان است یا مشکل فنی

بسیاری از کاربران می گویند اینترنت همراه اول مرتبا قطع و وصل می شود و سرعت آن بسیار پایین است؛ به طوری که حتی نمی توان اینستاگرام را باز کرد یا به روزرسانی نمی شود و عکس ها لود نمی شوند.

همراه اول تا کنون هیچ گونه توضیحی برای این کاهش سرعت و کیفیت اینترنت موبایل خود ارائه نکرده است و در سکوتی مطلق فرو رفته است. همین علت باعث شده برخی از کارشناسان علت کاهش سرعت اینترنت 4G همراه اول را کاهش پهنای باند نام کنند.

در فضای ملتهب و کاملا جوزده و احساسی این روزهای فضای مجازی، می توان هر چیزی را با علت و بی علت به سرعت به طرح جنجالی و پرسروصدای صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نسبت داد.

برخی از کارشناسان در گفت وگو با سایت ها و برخی رسانه های ایرانی بیان کردند که شاید همراه اول، اولین اپراتور در استقبال از اجرای آزمایشی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی است و به عمده پهنای باند خود را کاهش داده است تا اینترنت داخلی تست زده شود.

آیا همراه اول به پیشواز طرح صیانت رفت؟

به نام نمونه، کیوان نقره کار، کارشناس حوزه آی تی در گفتگو با تجارت نیوز درباره علت کاهش سرعت اینترنت همراه اول گفت: به نظر می رسد که همراه اول زودتر از دیگر اپراتورها به استقبال طرح صیانت رفته است. زیرا تعداد سیم کارت های بیش تری نسبت به دیگر اپراتورها دارد.

او در ادامه گفت: اگر ما به صورت داخلی به ماجرا نگاه کنیم، همراه اول پروژه بزرگ تری را جلو می برد. اگر طرح صیانت اجرایی شود، روبیکا بسیار منفعت می برد. به همین دلیل همین به نظر می رسد که اپراتور همراه اول برای اجرای این طرح از دیگر اپراتورها مشتاق تر باشد.

به زعم این کارشناس، پاسخ گو نبودن همراه اول نشان می دهد از حمایت هایی برخوردار است و اینکه برخی سایت های داخلی هم روی اینترنت همراه به سختی باز می شوند؛ نشان می دهد پهنای باند کاهش پیدا کرده است و زیرساختی مشکلاتی داریم که در عمل ظاهر می شوند.

اینکه همراه اول به پیشواز طرح صیانت رفته است تنها یک برآورد و احتمال مطرح شده است و اصلا برای آن علت و اسنادی وجود ندارد. برخی از کارشناسان می گویند چون همراه اول سود سرشاری بابت اجرایی شدن طرح صیانت می برد؛ احتمالا به صورت آزمایشی سراغ اینترنت داخلی رفته است.

باید منتظر ماند و دید چه زمانی مسئولین همراه اول در برابر این کاهش محسوس سرعت و کیفیت اینترنت موبایل پاسخ گو هستند ولی بعید است واقعا پای طرح صیانت در میان باشد و یک اپراتور داوطلبانه پهنای باند خود را کاهش دهد تا موجب نارضایتی چند ده میلیون کاربر شود.

آیا برای شما هم سرعت اینترنت موبایل همراه اول طی روزهای اخیر پایین است؟ شما چه فکر می کنید؟ آیا این کندی سرعت به طرح صیانت مربوط است یا یک مشکل فنی در زیرساخت کشور و همراه اول است؟

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

banima.ir: بانیما | مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

kurdeblog.ir: وبلاگ سرگرمی و بازی، مجله سرگرمی

منبع: شبکه چی
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8132

به "چرا این روزها سرعت اینترنت همراه اول پایین است؟ پای طرح صیانت از فضای مجازی در میان است یا مشکل فنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا این روزها سرعت اینترنت همراه اول پایین است؟ پای طرح صیانت از فضای مجازی در میان است یا مشکل فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید