سیکس پک بیگی فیت؛ جدیدترین تکنیک های تغذیه

به گزارش مجله بای بلاگ، همه ما این مَثَل قدیمی را شنیدیم که عضلات شکم در آشپزخانه ساخته می­شوند.

سیکس پک بیگی فیت؛ جدیدترین تکنیک های تغذیه

همه افراد سیکس­پک دارند اما علت اصلی نمایان نبودن آن، پنهان شدن این عضلات زیر چربی­های شکم است. بنابراین راهکار رسیدن به سیکس­پک سریع معین است؛ کاهش چربی بدن به ویژه چربی شکمی!

مطالعات نشان دادند محدوده طبیعی درصد چربی بدن در مردان 17.6-25.3 درصد و در زنان 28.8-35.7 درصد است. درصد چربی قطعی وجود ندارد و از فردی به فرد دیگر فرق دارد اما به طورکلی مردان باید درصد چربی بدنشان حدود 10 الی 12 درصد و خانم­ها 16 الی 20 درصد باشد تا عضلات شکمشان دیده گردد. راه رسیدن به شکم شش تکه، جاده­ای سخت و پر از فداکاری است. در این راه رعایت یک برنامه­غذایی مناسب بیش از هر چیزی مهم است بنابراین در این مقاله می­خواهیم چند اصل مهم تغذیه برای رسیدن به شکم شش تکه را آنالیز کنیم.

اهمیت تغذیه برای سیکس پک بیگی فیت

هر تصمیمی که در آشپزخانه می­گیرید، بر نحوه نمایان شدن عضلات شکم شما تأثیر می­گذارد. اگر روزی هزاران تکرار از حرکات شکم مثل انواع دراز و نشست را انجام دهید باز هم از شر چربی­های شکمی خلاص نخواهید شد. این رژیم غذایی مناسب است که یاری می­کند تا درصد چربی بدنتان را پایین بیاورید.

بعضی غذاها می­توانند متابولیسم بدن و چربی­سوزی را افزایش دهند یا احساس سیری بیشتری در فرد ایجاد نمایند. بنابراین مهم است که رژیم غذایی خود را با میزان زیادی غذاهای مغذی و کامل مانند میوه­ها، سبزیجات، غلات کامل، چربی­های سالم و اقلام با پروتئین بالا پر کنید. غذاهایی سرشار از ریزمغذی­ها و آنتی­اکسیدان­ها که کالری کمی نیز دارند و می­توانند از کاهش وزن حمایت نموده و چربی سوزی را افزایش دهند. به همین علت برنامه غذایی در بهبود ترکیب بدن نقش اساسی دارد.

ممکن است پس از رعایت رژیم غذایی و زحمات فراوان که برای ساخت و تقویت کردن عضلات شکم کشیده اید، انتظار داشته باشید بالاخره عضلات شکمی به برترین شکل خودشان را نمایان نمایند. اما در نهایت با سیکس پک نامنظم و نامتقارن روبرو شوید. قبل از هر چیز باید گفت که ناامید نشوید. چرا که شکل ظاهری این عضلات در اغلب موارد نشان دهنده این نیست که اشتباه تمرین نموده ­اید. در ادامه 6 اصل مهم که باید در برنامه غذایی به آن توجه ویژه داشته باشید را آنالیز می­کنیم.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت کامل ترین و دقیق ترین برنامه های تمرینی سیکس پک بیگی فیت، تنها کافیست به سایت beigi.fit مراجعه نموده تا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

1. کالری کمتری مصرف کنید.

کارشناسان برنامه سیکس پک بیگی فیت، مهمترین مسئله برای تقویت عضلات شکم را کاهش چربی بدن می دانند. برای اینکه چربی­ها را وارد چرخه­ مصرف کنید و اصطلاحا آن­ها را بسوزانید باید نسبت به احتیاج روزانه خود کالری کمتری مصرف کنید. در این مسیر بیشترین توجه­تان باید به این مسئله باشد که حین کاهش چربی، عضلات خود را حفظ و یا حتی افزایش دهید و وارد مسیر عضله سوزی یا همان آتروفی عضلانی نشوید. به همین علت است که تمرینات مقاومتی اهمیت ویژه­ای دارند.

2. وعده غذایی خود را حدف نکنید!

هرگز وعده­های غذایی را حذف نکنید. بیش از چهار ساعت بدون غذا ماندن باعث می­گردد بدن کالری­سوزی خود را سرکوب کند. باید حداقل شش وعده در روز غذا بخورید. این کار هوس شما برای خوردن غذاهای ناسالم و در حجم زیاد را کم می­کند و در طول روز قند خون را ثابت نگه می­دارد.

در برنامه سیکس پک بیگی فیت این یکی از اصول مهم است.

3. کربوهیدرات­های درست را انتخاب کنید.

نوع مناسبی از کربوهیدرات­ها را بخورید. از کربوهیدرات های فرآوری شده مانند نان یا برنج سفید اجتناب کنید و به سراغ انواع لوبیا، عدس، جو دوسر، برنج قهوه ای، گندم کامل و چاودار بروید. تحقیقی که روی 50 نفر انجام شد؛ نشان داد که تعویض نان گندم تصفیه شده با نان گندم کامل منجر به کاهش قابل توجه چربی شکم می­گردد. از دلایل آن وجود فیبر بالا در غلات کامل و تاثر آن بر اشتها و متابولیسم است.

4. توجه بیشتری به پروتئین داشته باشید.

سعی کنید بخشی از هر وعده غذاییتان را پروتئین­های باکیفیت تشکیل دهند. پروتئین­ها علاوه بر این که احساس سیری بیشتری به شما می­دهند کالری بیشتری نیز می­سوزانند. تقریبا 20 تا 30 درصد انرژی بیشتری نسبت به کربوهیدرات­ها برای هضم مصرف می­نمایند. از طرفی مصرف پروتئین برای ترمیم و رشد عضلانی به ویژه زمانی که تمرینات مقاومتی انجام می­دهید مهم است و مانع از آتروفی عضلانی می­گردد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه هم به سایت beigi.fit (بخش سیکس پک سریع بیگی فیت) مراجعه نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

5. فراوان آب بنوشید.

بدن می­تواند تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیرد، بنابراین مطمئن شوید که حداقل 1.5 لیتر آب در روز می­نوشید. اگر ورزش می­کنید، این میزان را به دو لیتر افزایش دهید. مطالعه­ای روی 6432 نفر نشان داد؛ افرادی که چای می­نوشند نسبت به افرادی که چای نمی­نوشند، وزن بدن و دورکمر کمتری دارند. اما با این حال چای یا هر نوشیدنی دیگری نمی­تواند جایگزین آب باشد ولی در مسیر کاهش وزن می­تواند یاری­نماینده باشد پس به طور کامل آن را حذف نکنید.

6. مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان­ها را جدی بگیرید.

مقاله­ای در دانشگاه هاروارد بیان نمود؛ چربی احشایی اضافی که در عمق شکم واقع شده است و اندام­های داخلی را احاطه نموده است، برای سلامتی بسیار خطرناک­تر از چربی اضافی زیر پوستی است که عضلات شما را از بیرون می­پوشاند. چربی احشایی اضافی ممکن است بر روی دید سیکس پک به مقدار چربی زیرجلدی تأثیر نگذارد اما خطرات جدی برای سلامتی در پی خواهد داشت. بنابراین مصرف سبزیجات، میوه­ها و غذاهای سرشار از آنتی­اکسیدان­ها مهم است و نباید در وعده­های غذایی حذف گردد و تمام تمرکز به سمت مصرف پروتئین برود.

کلام آخر در خصوص سیکس پک سریع بیگی فیت

شکم شش تکه احتیاج به عزم استوار در باشگاه و فداکاری در آشپزخانه دارد. درست است که رژیم غذایی بیشترین تاثیر را در ساختن این عضلات دارد اما برای اینکه سیکس پک نامنظمی نداشته باشید و یک شکم شش تکه متناسب، حجیم و زیبا بسازید انجام تمرینات ورزشی مهم است و نباید نادیده گرفته گردد. بنابراین بهتر است که در کنار رژیم غذایی، برنامه تمرینی نیز داشته باشید.

اگر داشتن بدن خوش فرم هم برای شما مهم است برنامه تمرینی بیگی فیت برترین پیشنهاد برای شما خواهد بود. حضور متخصصان و مشاوران در کنار این برنامه این امکان را برای شما فراهم نموده تا بتوانید از هر دو در کنار هم بهره­مند شوید و سریع تر به هدفتان برسید.

با جستجوی عبارت سیکس پک سریع بیگی فیت، مطالب و حرکات ویدیویی را می توانید مشاهده فرمایید.

در خاتمه از کارشناسان محترم بخش سیکس پک بیگی فیت beigi.fit سپاسگزاریم.

منبع: فوت و فن
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8892

به "سیکس پک بیگی فیت؛ جدیدترین تکنیک های تغذیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیکس پک بیگی فیت؛ جدیدترین تکنیک های تغذیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید